مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه تربت‌ حیدریه گفت: یکی از برنامه‌های بلندمدت این شرکت توسعه صادرات و جذب سرمایه‌گذار برای تحقق صدور فراورده‌های نفتی از طریق ناوگان ریلی است.

شرکت نفت منطقه تربت‌ حیدریه توسعه صادرات ریلی را دنبال می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، جواد بلندی با تشریح برنامه‌های کوتاه، میان و بلندمدت این شرکت در سه سال اخیر، اظهار داشت: توسعه صادرات با بهره‌گیری از ظرفیت خط جدید ریلی تربت‌ حیدریه - هرات در دست پیگیری است و با توجه به داشتن ۵۰ هکتار زمین در کنار راه‌آهن تربت‌ حیدریه، به دنبال جذب سرمایه‌گذار به این منظور هستیم.

وی گفت: از مهمترین برنامه‌های بلندمدت ما که در شرایط تحریم برای کشور بسیار مهم است، اخذ مجوز صادرات فرآورده‌های نفتی است که ‌اکنون این شرکت به عنوان یکی از هشت مبدا و انبار مبدا صادرات نفت ایران در این خصوص نقش‌آفرینی می‌کند و بخشی از صادرات نفت به کشور افغانستان از طریق این شرکت انجام می شود.
مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه تربت‌ حیدریه همچنین با اشاره به برنامه های میان‌مدت این شرکت افزود: برنامه‌های این بخش برابر برنامه تدوین شده محقق شده است که شامل رفع مشکلات همکاران در حوزه منابع انسانی و اجرای برنامه‌های توزیع الکترونیکی گاز مایع، نفت سفید و نفت‌گاز بوده است.
وی افزود: از دیگر دستاوردهای شرکت در مسیر حفظ سرمایه‌های ملی، پیشگیری از قاچاق و انحراف فرآورده های نفتی، احقاق حقوق شهروندی و کاهش آمد و شد و نیز تسهیل در ارائه خدمات بدون واسطه است که یقینا در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا نقش بسزایی ایفا می‌کند.
بلندی افزود: بهسازی واحدهای عملیاتی و تاسیسات و عملیات انبار نفت، احیای ساختمان‌های قدیمی با مقاوم سازی و تجهیز امکانات با حداقل هزینه،  تفکیک خطوط لوله نفت‌گاز معمولی و یورو ۴،  فراهم شدن ذخیره و عرضه نفت گاز یورو ۴ در منطقه، توسعه مجاری عرضه در سطح منطقه برای پاسخگویی به نیاز مردم با توجه به قرار گرفتن در دالان جنوب به شمال‌شرق کشور با توجه به تردد زایران حرم مطهر امام رضا(ع) از این منطقه، جذب نیروهای جوان و متخصص و بومی‌گزینی در راستای ارتقا و توسعه منطقه، از دیگر برنامه‌های میان مدت این شرکت بوده است.
وی اظهار کرد: همچنین برنامه‌ریزی در راستای مصرف و گسترش سوخت گاز طبیعی سی ان جی (سوخت پاک) در خودروها و تشویق مردم به استفاده از این سوخت به منظور رعایت مسایل زیست محیطی و صرفه‌جویی در مصرف بنزین و کاهش هزینه‌ها با هدف کمک به اقتصاد خانواده و کشور با احداث جایگاه‌های جدید و اجرای طرح رایگان دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی از دیگر اهداف تحقق یافته این شرکت است که با تبدیل رایگان سوخت بیش از ۲ هزار دستگاه خودرو عمومی در این منطقه، مصرف سی‌ان‌جی ۱۹ درصد افزایش یافت و تنها در بهار امسال بیش از ۲۵۰ میلیون مترمکعب سوخت پاک در این خطه به مصرف رسید.

بلندی، برنامه‌های کوتاه مدت این شرکت را نیز مطابق دستورالعمل‌های جاری، تامین و توزیع به موقع فرآورده‌های نفتی برای مصرف کنندگان حوزه عملیاتی منطقه در جنوب خراسان رضوی و همچنین نظارت بر توزیع و شناسایی اولویت‌ها و نیازهای منطقه دانست.  
منطقه تربت حیدریه یکی از ۳۷ منطقه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران است که در شمال‌شرق ‌و در محور ترانزیتی‌ جنوب به شمال‌شرق‌ کشور قرار دارد و با ظرفیت ذخیره سازی حدود ۲۳۵ میلیون لیتر، عمده فرآورده‌های نفتی مورد نیاز را از طریق خط لوله ۸ اینچی منشعب از خط۲۰ اینچی شاهرود، امام تقی تامین می‌کند و سوخت رسانی به ۱۰ شهرستان جنوب خراسان رضوی شامل تربت‌ حیدریه، مه‌ولات، زاوه، خواف، رشتخوار، کاشمر، خلیل‌آباد، کوهسرخ، گناباد و بجستان  با وسعت ۴۰۰ کیلومتر مربع را برعهده دارد.
عملیات سالیانه این منطقه توزیع حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون لیتر انواع سوخت‌های مایع شامل بنزین موتور، نفت گاز، نفت سفید و نفت کوره و بالغ بر ۹۶ میلیون مترمکعب گاز سی ان جی در سطح منطقه است.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوبی غربی مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.