معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه روزانه ۴۰ بیمار به مجموع بیماران بستری در بخش‌های مراقبت ویژه افزوده می‌شود، اظهار کرد: مشکل احتمالی هفته آینده کمبود تخت‌های مراقبت‌های ویژه با توجه به افزایش بیماران بدحال کرونایی خواهد بود که امیدواریم طبق قول وزیر بهداشت در سفر اخیر خود به مشهد، تجهیز ۱۰۰ تخت آی. سی. یو تحقق یابد.

کمبود تخت ICU در خراسان رضوی/وزارت بهداشت به قول تجهیز ۱۰۰ تخت عمل کند

به گزارش قدس آنلاین، دکتر مهدی قلیان بیان کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده در یک هفته اخیر، روند مبتلایان به کرونا در استان خراسان رضوی در بخش سرپایی با شیب بسیار کند در حال کاهش است.

وی با بیان اینکه در بخش بستری نیز تعداد بستری روزانه در حال کاهش است به گونه‌ای که  تعداد بستری شدگان جدید کرونایی از ۹۰۰ به ۷۵۰ نفر در روز کاهش یافته است،  خاطر نشان کرد: :این در حالی است که رسوب بیمار و  بیماران بدحال کرونایی در بیمارستان‌ها افزایش یافته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص روند برنامه واکسیناسیون گروه‌های هدف در استان خراسان رضوی اظهار کرد: تا کنون ۲۹ درصد از گروه‌های هدف بالای ۱۸ سال به بالا در این استان زیر پوشش واکسیناسیون قرار گرفته‌اند که امیدواریم با توجه به زیر ساخت‌های فراهم شده، با افزایش سهمیه واکسن، روند واکسیناسیون سرعت بیشتری بگیرد.

 قلیان با بیان اینکه میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در حد میانگین کشوری و حدود ۷۰ درصد است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ورودی‌های مشهد به شکل مناسبی رعایت می‌شود و واحدهای اقامتی که درصد اشغال آنها در تیرماه بیش از ۷۰ درصد بود هم اکنون به کمتر از ۳۰ درصد رسیده است.

وی از شبانه‌روزی شدن ۵۰ درصد از مراکز خدمات جامع سلامت ویژه کرونا در مشهد خبر داد و افزود: هم اکنون ۱۱ مرکز منتخب کرونا در بخش سرپایی  به صورت ۲۴ ساعته فعالیت دارند.

 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مشکل کمبود اکسیژن در مشهد و خراسان رضوی با دستور استاندار و  حمایت تمام سازمانها و نهادها و همکاری نیروهای نظامی و امنیتی  رفع شده است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.