زندگی ائمه اطهار(ع)، سراسر حکمت و زیباییست و گوشه و گوشه آن می تواند، چراغی برای تعیین مسیر انسان باشد ...

مجموعه ۱۴ جلدی «قصه‌های شیرین از زندگی معصومین(ع)» تجدید چاپ شد

به گزارش قدس آنلاین، همین موضوع انتشارات آستان قدس رضوی را نیز بر آن داشته تا زوایای مختلف زندگی معصومان را به رشته تحریر درآورد و فتح بابی باشد برای آشنایی هرچه بیشتر جامعه با سیره عملی آل عبا. در همین راستا مجموعه ۱۴ جلدی «قصه‌های شیرین از زندگی معصومین(ع)» در ۱۲ هزار نسخه از سوی به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) تجدید  چاپ شده است.

این مجموعه شامل روایت‌های دلنشینی از شیوه زندگی ۱۴ معصوم پاک و مطهر شامل حکایت‌هایی از تلاش‌ها و مهرورزی‌های بی شائبه پیامبر گرامی اسلام، مهربانی‌ها و گشاده دستی‌های حضرت فاطمه(س)، گذشت و صبوری حضرت علی(ع) و همچنین رفتارها و کردارهای پندآموز ۱۱ گوهر پرنور آسمان امامت و ولایت است که به زبانی ساده برای کودکان و نوجوانان به قلم مسلم ناصری نویسنده ادبیات کودک و نوجوان نگاشته شده است.

 این مجموعه کتاب مصوّر با تصویرگری محمد حسین صلواتیان به سبک کودکانه و برای گروه سنّی (ب) تدوین شده و هدف از نگارش این داستان‌ها، آشنایی کودکان با زندگی و سجایای اخلاقی هر کدام از چهارده معصوم(ع) است.

«نوبت به نوبت»، «هدیه شیرین»، «عروس مهربان»، «فرشته‌های خندان»، «مهمان کوچک»، «آهو و شکارچی»، «فرشته‌ای در بیابان»، «سبد سبد آرزو»، «خوشبخت‌ترین مرد»، «مار و گنجشک»، «سوغاتی»، «شب سرد و فرشته»، «دوستی پنهان»، «پرنده آروز» از جمله عنوان‌های مجموعه ۱۴ جلدی «قصه‌های شیرین از زندگی معصومین(ع)» است.

در داستان «نوبت به نوبت» درباره «پیامبر اسلام(ص)» می‌خوانیم: «یک روز پیامبر اسلام(ص) به خانه دخترشان می‌روند، حسن از خواب بیدار می‌شود و آب می‌خواهد. و پیامبر(ص) پیاله آبی به حسن می‌دهد ولی حسین نیز به دنبال او آب می‌خواهد،   پیامبر پس از آب دادن به حسن، حسین را نیز سیراب می‌کند. پیام این داستان به مخاطبان، رعایت نوبت و عدالت در کارها است».

 هر یک از جلدهای این مجموعه در قطع خشتی و ۲۴ صفحه منتشر شده و با قیمت ۱۵ هزار تومان در دسترس کودکان ایران زمین قرار دارد.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.