مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تا کنون حدود ۳۰ هزار تن کود پایه ویژه کشت پاییزه در استان ذخیره‌سازی شده است که در مقایسه با پارسال این میزان ذخیره‌سازی حدود ۱۰ برابر افزایش یافته است.

ذخیره‌سازی کود پایه ویژه کشت پاییزه در خراسان رضوی۱۰ برابر افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، حسین عطایی افزود: بر این اساس  خوشبختانه  دغدغه و نگرانی در زمینه توزیع کود پاییزه در استان خراسان رضوی وجود ندارد و کود مورد نیاز طبق برنامه و تقاضای کشاورزان توزیع می‌شود.

وی ادامه داد:از مجموع ۲.۵ میلیون تن انواع کودهای یارانه‌ای درکشور سهمیه ابلاغی خراسان رضوی۱۷۷ هزارتن انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه است که ۱۲۲ هزار تن آن کود ازته به عنوان پرمصرف‌ترین کود کشاورزان است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۴۰ درصد کود ازته در استان تامین و توزیع شده است.

عطایی افزود:به منظور رفاه حال کشاورزان و با توجه به افزایش قیمت کودهای پایه و البته ضرورت مصرف این کودها و جلوگیری از فقر خاک و در راستای افزایش بهبود تولید امسال نیز امکان استفاده از "کشاورز کارت" برای کشاورزان در استان وجود دارد.

وی ادامه داد: پبش‌بینی کشت پاییزه امسال در استان معادل ۴۵۰ هزار هکتار است که شامل ۱۲۶ هزار تن گندم آبی، ۱۴۲ هزار تن گندم دیم، ۴۰ هزار تن جو آبی، ۱۲۹ هزار تن جو دیم، هزار و ۵۰۰ هکتار چقندر قند و ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار دانه روغنی کلزا می‌ شود که ابلاغ کشت ۲ محصول چقندر قند و کلزا تا کنون انجام شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان خراسان رضوی گفت: هم اکنون کشت پاییزه محصول کلزا به عنوان نخستین محصول در شهرستانهای سردسیر آغازشده و طبق استانداردهای موجود هر هکتار سطح زیر کشت محصولات مختلف به منظور غنی‌سازی خاک نیازمند ۱۰۰ تا ۱۵۰ کیلوگرم کود پایه است.

عطایی افزود: سامانه ۱۵۵۹ باشگاه کشاورزان در خراسان رضوی به صورت شبانه‌روزی با حضور کارشناسان فنی پاسخگوی سوالات کشاورزان است و امکان استفاده از خدمات فنی و آزمایشگاه خاک برای تمامی کشاورزان با حمایت این شرکت همچنان فراهم است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.