تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران در نخستین دیدار خود در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو شکست خورد.

پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو| شکست سنگین تیم بسکتبال با ویلچر ایران در گام نخست

به گزارش قدس آنلاین، دومین روز از بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو با نخستین رقابت تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان به عنوان اولین نماینده ایران در این دوره از بازی‌ها پیگیری شد.

تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران از ساعت ۱۰:۱۵ امروز (پنج‌شنبه) به وقت تهران در سالن «موساشینو فارست اسوپتر پلازا» به مصاف استرالیا رفت و با نتیجه ۸۱ بر ۳۹ شکست خورد. این باخت در حالی رقم خورد که ایران در بازی‌های اخیرش برابر استرالیا از جمله فینال قهرمانی ۲۰۱۷ آسیا و دیدار رده‌بندی قهرمانی ۲۰۱۸ جهان شکست خورده بود. البته آن باخت‌ها با اختلاف‌های بسیار کمتری به ثبت رسیده بود.

در این بازی که از گروه B برگزار شد، تیم ایران شروع خوبی نداشت و در کوارتر اول دور از انتظار ظاهر شد تا شکست ۲۸ بر ۸ را قبول کند. کوارتر دوم با عملکرد بهتر بازیکنان ایران آغاز شد و چندین امتیاز پیاپی بدست آمد، اما باز هم استرالیا توپ و میدان را در اختیار گرفت و در این کوارتر ۲۰ بر ۱۱ به برتری رسید تا نیمه اول ۴۸ بر ۱۹ به نفع حریف خاتمه پیدا کند.

کوارتر سوم باز هم با قدرت‌نمایی استرالیایی‌ها همراه بود و این تیم به لطف پرتاب‌ها و ریباندهای بهتر و البته پرتاب‌های نه‌چندان خوب تیم ایران موفق به پیروزی ۱۷ بر ۵ شد. در کوارتر چهارم هم اتفاق خاصی برخلاف کوراترهای قبلی رخ نداد و استرالیا ۱۶ بر ۱۵ به برتری رسید تا در مجموع با نتیجه ۸۱ بر ۳۹ پیروز شود.

ایران و استرالیا در دوره قبلی بازی‌های در سال ۲۰۱۶ نیز حضور داشتند که استرالیا در رده ششم و ایران در رده دهم قرار گرفتند.

تیم ملی کشورمان فردا (جمعه) در دومین دیدار خود در مرحله گروهی به مصاف آمریکا، مدافع عنوان قهرمانی خواهد رفت. آلمان، بریتانیا و الجزایر دیگر همگروهی‌های تیم ایران در پارالمپیک هستند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.