همدان- قائم مقام وزیر بهداشت در استان همدان، گفت: کروناویروس تنها با رعایت پروتکل بهداشتی قابل کنترل نیست و ما باید تمام نگاهمان به سمت واکسیناسیون باشد.

تمام نگاهمان به سمت واکسیناسیون باشد

به گزارش قدس آنلاین : دکتر رشید حیدی مقدم ظهر پنجشنبه در جلسه ستاد مدیریت کرونای استان همدان، اظهار کرد: تا الان چهار موج از بیماری کرونا را سپری کردیم و در حال حاضر نزدیک به قله پیک پنجم هستیم.

حیدری‌مقدم افزود: در پیک اول به صورت میانگین روزانه ۲۵۰ بیمار بستری و سه مورد فوتی، در پیک دوم ۶۵۰ بیمار بستری و هفت مورد فوتی، در پیک سوم ۱۲۵۰ بیمار بستری و ۱۲ مورد فوتی و در حال حاضر ۱۵۰۰ بیمار بستری ،۵۰۰ بیمار بستری موقت در کلینیک‌های صحرایی و به صورت میانگین روزانه ۱۰مورد فوتی داریم.

وی با اشاره به اهمیت اکسیژن رسانی به بیماران، گفت: به تمام نیروهایمان نحوه مراقبت از بیماران تنفسی را آموزش دادیم چون حیات این بیماران به اکسیژن وصل است. در شهرستان رزن یک شب با مشکل کمبود اکسیژن مواجه شدیم و با همکاری سپاه از ساعت ۱۱ تا ۳ صبح ۲۰۰ کپسول ۴۰ لیتری آماده  و از مرگ ۸۰ بیمار جلوگیری کردیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان بیان کرد: در ایام شیوع پاندمی، هفت دستگاه سی تی اسکن، سه دستگاه MRI و ۱۷ اکسیژن ساز تهیه کردیم. 

حیدری مقدم ادامه داد: تا قبل از بحران کرونا ۸۰ دستگاه دیالیز داشتیم که الان به ۱۸۰ دستگاه رسیده است و تعداد تخت بخش مراقبت‌های ویژه در استان همدان، ۱۰۶ تخت بود که الان به ۲۵۰ تخت فعال رسیده و ۵۰ تخت نیز در حال آماده شدن است.

وی با اشاره به اهمیت طرح تحول نظام سلامت، بیان کرد: اگر طرح تحول نظام سلامت نبود تا الان بالای ۵۰۰ هزار کشته داده بودیم اما الان در استان همدان تا ۳۰ سال آینده نیاز به فعالیت خاصی به جز تجهیز پروژه‌های در دست کار، نداریم و در این زمینه دکتر روحانی بسیار موثر کار کردند.

قائم مقام وزیر بهداشت در استان همدان، اظهار کرد: کروناویروس تنها با رعایت پروتکل بهداشتی قابل کنترل نیست و ما باید تمام نگاهمان به سمت واکسیناسیون باشد و ما تا الان ۵۳۵ هزار دز واکسن در استان تزریق شده و ۳۹ درصد از جامعه هدف استان را واکسینه کردیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.