ناظر گمرکات استان هرمزگان با بیان اینکه،‌ تا کنون حدود ۲ میلیون تن انواع کالای اساسی ترخیص شده،‌گفت: تشریفات ترخیص بیش از ۶۰ هزار تن کالای اساسی دیگر از جمله گندم در جریان است.

ترخیص هزاران تن کالای اساسی از گمرک شهید رجایی/ تسریع فرایند ترخیص بعد از دستور تاکیدی معاون اول رئیس جمهور

به گزارش قدس آنلاین، روز گذشته محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در مورد وضعیت کالاهای اساسی کشور گفت: با وجود اینکه ذخیره کالاهای اساسی را در وضع بدی تحویل گرفتیم؛ اما در این مدت کم توانسته‌‎ایم ذخیره کالاهای اساسی را به نقطه مطمئن برسانیم.

وی تاکید کرد: اقدامات خوبی انجام شد و واردات خوبی داشتیم و بعضی از کالاها که در بنادر بود و ترخیص و وارد کشور شد و امروز می‌توانم این خبر خوب را به مردم بدهم که ذخیره کالاهای اساسی در کشور به نقطه مطمئنی رسیده است.

در همین رابطه ابولفضل اکبرپور ‌با اشاره به اینکه،‌ از ابتدای سال تا امروز تقریبا ۲ میلیون تن کالای اساسی از گمرک شهیدرجایی ترخیص شده است،‌گفت: این روند در روزهای پیش رو نیز با سرعت بیشتری درحال انجام است و به نظر میرسد در روزهای آتی بازار شاهد تزریق حجم قابل توجهی از اقلام اساسی باشد.

مدیر کل گمرک شهید رجایی گفت: این اقلام عمدتا شامل گندم، برنج، دانه های روغنی، شکر، روغن دارو و کود شیمیایی مورد نیاز کشاورزان است.

وی افزود، از ابتدای سال ۳۳۴ هزار تن گندم به گمرک شهید رجایی اظهار شده که ۲۱۰ هزار تن آن ترخیص و ۱۲۰ هزار تن نیز درآستانه ترخیص بوده و به زودی به بازار مصرف تزریق خواهد شد.

این مقام مسئول  با اشاره به تاکیدات معاون اول رئیس جمهور در خصوص تامین کالای اساسی، گفت: فرایند ترخیص کالای اساسی بدون وقفه در حال انجام بوده و با تاکید معاون اول رئیس جمهور در صورت تکمیل اسناد وارداتی، ترخیص اقلام مورد نیاز مردم بدون هیچ گونه معطلی انجام خواهد شد. 

گفتنی است؛ کسری بودجه و تامین به موقع کالای اساسی دو چالش فوری دولت سیزدهم میباشد که به نظر میرسد در روزهای اخیر مساله شناسی درستی از سوی دولت در زمینه این دو چالش مهم کشور انجام شده است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.