ساعتی قبل انفجاری شدید در نزدیکی فرودگاه کابل رخ داد. به گفته برخی منابع غیررسمی دستکم ۱۱ تن در این انفجار کشته و زخمی شده‌اند.

انفجار نزدیکی فرودگاه کابل؛ دستکم ۱۱ کشته و زخمی آمار غیر رسمی تلفات

به گزارش قدس آنلاین، به گفته منابع محلی این انفجار در دروازه کمپ باران فرودگاه بین المللی حامد کرزی کابل صورت گرفته و به‌دنبال آن صدای تیراندازی نیز به‌گوش می‌رسد.

«جان کربی» سخنگوی پنتاگون وقوع انفجار در خارج از فرودگاه کابل را تأیید و اعلام کرد تعداد قربانیان در حال حاضر مشخص نیست.

این در حالی است که در حال حاضر، هزاران تن در اطراف فرودگاه کابل هستند و برای خروج از افغانستان تلاش می‌کنند.

تاکنون جزییاتی از میزان تلفات این انفجار در دست نیست، اما مقامات امریکایی اعلام کردند که شماری از شهروندان افغانستان در نتیجه این انفجار زخمی شده‌اند.

یک خبرنگار روزنامه اطلاعات روز افغانستان از محل رویداد گزارش داد که در این انفجار ۱۱ تن کشته و زخمی شده‌اند. به‌گفته‌ او، در این رویداد به غیرنظامیان نیز تلفاتی وارد شده است.

در همین حال یک مقام امنیتی طالبان به الجزیره گفت که  انفجار فرودگاه کابل یک حمله انتحاری بوده و دستکم ۱۵ نفر را زخمی کرده است.

همچنین خبرنگار فاکس نیوز به نقل از مقام‌های آمریکایی از مجروح‌شدن حداقل سه نظامی آمریکایی در انفجار کابل خبر داد.

این در حالی است که سفیر فرانسه در کابل، در توئیتی درباره وقوع انفجار دوم در فرودگاه کابل هشدار داد و از شهروندان افغانستانی خواست تا در مقابل دروازه‌های این فرودگاه تجمع نکنند.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از یک مقام طالبان اعلام کرده که در انفجار امروز فرودگاه کابل، ۱۳ نفر از جمله کودکان کشته و تعدادی از اعضای طالبان زخمی شدند.

ساعاتی پیش نیز یک هواپیمای نظامی ایتالیایی پس از بلند شدن از روی باند فرودگاه کابل هدف شلیک گلوله افراد ناشناس قرار گرفت.

خبرگزاری «رویترز» به نقل از فردی مطلع در ارتش ایتالیا نوشت، در پی وقوع این حادثه، این هواپیمای ایتالیایی دچار خسارت نشده و به کسی نیز آسیب وارده نشده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.