۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳
کد خبر: 765776

رییس اتحادیه صنف تعمیرکاران و فروشندگان لاستیک مشهد گفت: برخلاف اعلام کارخانه‌های تولید لاستیک مبنی بر افزایش ۱۵ درصدی قیمت این کالا در شهریور ماه، نرخ لاستیکهای توزیع اخیر بین نمایندگیهای فروش در این شهر گران نشد و در نتیجه التهاب در بازار لاستیک فروکش کرد.

التهاب بازار لاستیک در مشهد فروکش کرد

به گزارش قدس آنلاین، محمدکاظم جنتی  اظهار کرد: پیش از این کارخانه ها از طریق کارگروه تولیدکنندگان لاستیک کشور اعلام کرده بودند توزیع جدید این کالا از شهریور ماه امسال با ۱۵ درصد افزایش قیمت همراه خواهد بود که این مهم اعتراض فروشندگان را در سراسر کشور بویژه در مشهد به دنبال داشت.

وی ادامه داد: تعیین نرخ لاستیک خودرو از پارسال توسط سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به تولیدکنندگان واگذار شده است. 

رییس اتحادیه صنف تعمیرکاران و فروشندگان لاستیک مشهد گفت: کارخانه‌های تولید لاستیک کشور در همین راستا آبان ماه پارسال قیمت تولیدات خود را ۵۰ درصد افزایش داده بودند.

وی افزود: قیمت لاستیک از آبان پارسال تا مرداد ماه امسال تغییری نداشت تا اینکه زمزمه افزایش قیمت آن از سوی کارخانه‌ها مطرح شد.

جنتی ادامه داد: اعتراض شدید فروشندگان لاستیک در پی این زمزمه‌ها و ورود وزارت صنعت، معدن و تجارت به موضوع منجر به صرفنظر کارخانه‌های تولید این کالا از افزایش مجدد قیمت لاستیک شد.

وی گفت: محموله جدید لاستیک که شهریور ماه امسال بین نمایندگی های فروش توزیع شد به قیمت ماه های قبل و بدون افزایش بود و این امر التهاب بازار لاستیک را از بین برد.

رییس اتحادیه صنف تعمیرکاران و فروشندگان لاستیک مشهد افزود: هم‌اینک هیچ کمبودی در عرضه لاستیک انواع خودرو در بازار این کلانشهر وجود ندارد. 

وی ادامه داد: با این وجود شمار متقاضیان و خریداران لاستیک خودرو در بازار مشهد بسیار کم است که باعث شده فروشندگان، لاستیک سایز ۱۵ از قبیل لاستیک خودروهای سمند و ال ۹۰ را به قیمت کمتر از قیمت اصلی آن عرضه کنند.

جنتی گفت: هر نوع افزایش قیمت لاستیک در این شرایط بازار به ضرر فروشندگان است زیرا دیگر متقاضی و خریداری برای این کالا وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.