رئیس جمهور با تاکید بر فعال شدن بازارچه‌های مرزی گفت: با این اقدام باید تعامل با کشورهای همسایه صورت گیرد و دادوستد بین کشورهای همجوار به ویژه عراق سامان پذیرد.

آیت الله رئیسی : بازارچه‌های مرزی فعال شوند / تأکید براستفاده از ظرفیت جوانان تحصیلکرده

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشور در نشست سران عشایر استان خوزستان ضمن بیان اینکه مردم استان ۲۳ هزار شهید تقدیم انقلاب و ۳۵ هزار جانباز، تقدیم کشور کردند، اظهار کرد: مردمان لر، عرب، ترک قشقایی، دزفولی، بهبهانی و همه کسانی که در این استان زندگی میکنند دلبسته انقلاب، اسلام و نظام هستند.

وی با اشاره به اینکه اتحاد و انسجام زمینه توسعه یافتگی استان است، افزود: در تاریخ و کارنامه مردم استان خوزستان رشادت، دلاوریها و مقاومت آنها در مقابل انگلیسی‌ها و همچنین هشت سال دفاع مقدس می‌درخشد.

رئیس جمهور کشور گفت: طرح ارزشمند ۵۵۰ مربوط به سفر مقام معظم رهبری است که بخشی از آن اجرا و بخشی اجرا نشده، بخشی که اجرا شده فواید آن برای مردم است همچنین بخش دیگری که اجرایی نشده باید در دستور کار قرار بگیرید و مورد توجه واقع شود.

وی ادامه داد: موضوعی که امروز استان و کل کشور با آن درگیر است است که برای ریشه کنی آن باید تلاش کرد.

سید ابراهیم رئیسی تصریح کرد: یک ظرفیت بیمارستانی وجود دارد که با همت سپاه و دیگر نهادها ضمیمه ظرفیت فعلی بیمارستان‌ها میشود و بیمارستان جدیدی حداکثر تا هفته آینده در جهت خدمت رسانی به مردم به بهره برداری میرسد.

مسوولان استفاده از ظرفیت جوانان را در اولویت قرار دهند 

وی بیان کرد: در زمینه استفاده از ظرفیت‌های استان باید جوانان تحصیل کرده و آماده کار و فعالیت را وارد میدان کرد.

رئیسی عنوان کرد: مسوولان استفاده از این جوانان را در اولویت خود قرار بدهند ما نیز تاکید میکنیم برای اشتغال و فرصت‌های شغلی از ظرفیت استان استفاده شود.

وی ادامه داد: از دیگر نکاتی که باید مطرح شود حفظ جنگلهای بلوط که از ذخایر مردم، منطقه و ظرفیت خدادادی است است به هیج عنوان نباید تخریب شود و برای نسل‌های بعد به عنوان سرمایه ارزشمند باقی بماند.

فعالیت بازارچه‌های مرزی

رئیس جمهور کشور با تاکید بر فعال شدن بازارچه‌های مرزی گفت: با این اقدام تعامل با کشورهای همسایه باید انجام شود و واردات و صادرات از طریق بازارچه‌ها صورت پذیرد. دادوستد بین کشورهای همجوار به ویژه عراق سامان یابد همچنین با انجام این اقدام می‌توان از کار و قاچاق بی‌رویه جلوگیری کرد.

وی بیان کرد: دولت برای تولید کننده، مصرف کننده، فعالان اقتصادی، سرمایه گذاران و مردم به دنبال ثبات در بازار است تا به رونق تولید کمک کند.

سید ابراهیم رئیسی تصریح کرد: بخشی از ظرفیت صنعتی استان برای ایجاد اشتغال و رونق تولید باید فعال شود که این مهم از اولویت‌های دولت است.

وی اذعان کرد: فعال کردن واحدهای تولید و بهره برداری از آنها به نحوی که همه طرفیت‌های آنها را به کار بگیرد از برنامه‌های ما است. به ویژه واحدهای صنعتی نیمه فعال که از مشولان میخواهیم این موضوع را به طور جدی دنبال کنند.

وجود مشکلات مدیریتی در بحث آب خوزستان

رئیسی عنوان کرد: وقتی در کم آبی و پر آبی در استان مشکل وجود دارد این نشان میدهد در مدیریت آب مشکلاتی موجود است.

وی اظهار کرد: مدیریت آب از مسائل بسیار مهم در استان و کشور است و وزارت نیرو با کمک عشایر و مشارکت مردم تا این مشکل حل شود.

رئیس جمهور گفت: نسبت به مساله اشتغال، فعال کردن صنایع پتروشیمی در بخش پایین دستی که هم ارزش افزوده ایجاد شود و شرایط اشتغال فراهم گردد در دستور کارمان قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: طرح‌هایی از خوزستان با نگاه استانی تشکیل و مطرح شود چراکه من هم شورای راهبردی که دوستان به ما  پیشنهاد کردند را برای حل مسائل استان و ارائه راهکارها مفید میدانم.

رئیسی اذعان کرد: هفت تپه قطعا مورد توجه قرار خواهد گرفت تا هم چرخ‌های تولید دچار وقفه نشود و هم کارگران به حقوق خودشان برسند و هم حکم ابلاغ شده اجرایی شود که انتظار می‌رود استاندار و وزارت صمت این موضوع را دنبال کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.