۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۲
کد خبر: 765824

 اظهارات اخیر رئیس هیئت کشتی خراسان رضوی خیلی‌ها را در استان برآشفت. مسعود ریاضی ندانسته حرف‌هایی به زبان آورده بود که موجب رنجش خیلی‌ها از جمله اهالی کشتی این استان پهلوان‌پرور شد. رئیس هیئت کشتی استان با چشم بستن بر همه افتخارات ریز و درشت کشتی خراسان در طول سالیان متمادی این گونه ورزش تحت مدیریت خودش را تحلیل کرده بود که چنانچه برادران خادم را از کشتی خراسان بگیریم کشتی در این استان پیشینه‌ای ندارد! آقای رئیس که به واسطه جایگاهش در دوره گذشته شورای شهر توانست کرسی ریاست هیئت کشتی خراسان رضوی را اشغال کند گویا خبر ندارد خراسان در کنار مازندران، تهران، کرمانشاه، لرستان و گلستان همواره از قطب‌های کشتی ایران بوده و مدعیان و قهرمانان بزرگی را به کشتی ایران و جهان معرفی کرده است.

قرار نیست نام ببریم از نامداران کشتی خراسان چراکه آن‌قدر نام‌آور در کشتی داریم که مجال نام بردن از آن‌ها در این مقال نیست. فقط برای بالا رفتن اطلاعات جناب رئیس هیئت کشتی پیشنهاد این است که آقای رئیس به خود زحمت داده و تاریخ کشتی خراسان را ورق بزند. افتخارات برادران خادم گرچه بالاترین سطح را در رقابت‌های جهانی و المپیک برای کشتی ایران و خراسان به ثبت رسانده اما کم نداریم دلاورمردانی از کشتی خراسان که بارها و بارها از سکوی‌های مختلف بالا رفتند و پرچم کشتی ایران و خراسان را برافراشته نگه داشتند!

پهلوان وفادارها، شورورزی‌ها، زینل نیاها، توکلیان‌ها، صفایی‌ها، توکل‌ها، بامشکی‌ها، خدایی‌ها، قشنگ‌ها و... تنها مشتی از خروارها دلاورمرد عرصه کشتی خراسان بوده و هستند که فی‌المثل نامشان آورده می‌شود.

اگر در دوران مدیریت مسعود ریاضی کشتی‌گیری نداشتیم که در سطح بالا پنجه در پنچه حریفان بیندازد مشکل جای دیگری است. راه حل را باید از نحوه مدیریت جنابتان جست آنجا که با غرور باد در غبغب می‌اندازید و تیم کشتی که با هزینه‌ای

یکی‌دو میلیاردی با کشتی‌گیران غیربومی تشکیل می‌شود را جزو افتخاراتتان بدون اینکه سودی برای کشتی خراسان داشته باشد، می‌دانید. اگر این چند میلیارد پول بی‌زبانی که از جیب شهرداری هزینه تیمداری اینچنینی شد را صرف زیرساخت‌های کشتی استان می‌کردید این‌گونه در مورد افتخارات رشته‌ای صحبت نمی‌کردید که خودتان زمامدار آن هستید.

این چند سطر را در روز ملی کشتی نوشتیم تا یادآور شویم برخلاف رئیس بی‌اطلاع هیئت کشتی استان، کشتی خراسان هویتی ملی، بین‌المللی و جهانی دارد. خبر نداشتید اکنون بدانید آقای ریاضی!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.