استاندار خراسان رضوی گفت: نظارت بر رعایت پروتکل‌ها در استان باید جدی گرفته شود و با کسانی که پروتکل‌شکنی می‌کنند، باید برخورد شود.

 نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خراسان رضوی باید جدی گرفته شود

به گزارش قدس آنلاین، محمدصادق معتمدیان  در نشست ستاد کرونا شهرستان سبزوار اظهار کرد: دوره طاقت‌فرسایی را طی ۱۸ ماه اخیر پشت سر گذاشتیم و فشار سنگینی وارد شد که در سابقه تاریخی کشور مورد مشابه نداشته‌ایم.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به این حجم بالای مراجعه به بیمارستان و کمبود تجهیزات و امکانات، افزود: علاوه بر کرونا با جنگ اقتصادی از سوی استکبار جهانی درگیر هستیم و شرایط را برای کشور ما دشوار کرده است.

وی ادامه داد: فشار زیادی به کادر پزشکی وارد شده که اگر اخلاص پزشکان و پرستاران نبود با بحران‌های سخت‌تر مواجه می‌شدیم.

معتمدیان بیان کرد: فشارهای روحی و روانی زیادی به‌ کادر پزشکی وارد شد اما با اخلاص و از خودگذشتگی شاهد خدمت‌رسانی شبانه‌روزی پزشکان بوده‌ایم و امکانات ما هم در این شرایط محدود بوده است.

استاندار خراسان رضوی گفت: در بحث حقوق و امکانات رفاهی کادر درمانی عقب‌افتادگی داریم و به غیر از دو ماه کارانه، از دی ماه تاکنون کارانه پزشکان و کادر درمانی در استان و کشور پرداخت نشده است اما با وجود همه سختی‌ها پزشکان و کادر درمان همچنان مشغول فداکاری هستند.

وی افزود: این مقطع باید در تاریخ ثبت شود و به عنوان خادم مردم از زحمات و تلاش کادر درمانی و پزشکان تقدیر و تشکر می‌کنم.

معتمدیان با بیان اینکه در موج پنجم شرایط ویژه‌ای داشته‌ایم و سرعت ابتلا در استان بی‌سابقه بود، بیان کرد: بار استان‌های همجوار بر بیمارستان‌های مشهد وارد شده بود و در مقطعی ۳۰ درصد میزان بستری‌ها مربوط به استان‌های همجوار بوده است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در امکانات و تجهیزات کمبود داشته‌ایم و با این شرایط کار کردن سخت و دشوار است و با هماهنگی و تعامل قرارگاه عملیاتی کرونا در استان تشکیل شد و ستاد بحران استان در اختیار مهار کرونا قرار گرفته است.

وی گفت: شاهد همدلی و همزبانی بی‌سابقه در استان بوده‌ایم و هر زمان در تأمین امکانات با مشکل مواجه بوده‌ایم کمک خیرین کارساز بوده است.

معتمدیان با تأکید بر اینکه باید ورودی به مراکز درمانی استان را کاهش دهیم، افزود: طرح شهید سلیمانی در خراسان رضوی باید با جدیت دنبال شود و خدمات به بیماران باید در منازل صورت گیرد، تعداد زیادی از مبتلایان نیاز به بستری در بیمارستان ندارند.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: ۴۰ درصد کسانی که در بیمارستان‌ها فوت می‌کنند، به دلیل مراجعه دیرهنگام به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها است.

وی بیان کرد: پایان دوره بیماری کرونا مشخص نیست و دنیا با این بیماری درگیر است و نیاز داریم که رفتار زندگی خودمان را منطبق با کرونا تغییر دهیم.

معتمدیان با اشاره به اینکه دولت جدید به دنبال آسیب‌یابی اقدامات در راستای مبارزه با بیماری کرونا است که راهکارهای جدید برای مدیریت بیماری درنظر گرفته شود، تصریح کرد: نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خراسان رضوی باید جدی گرفته و استفاده از ماسک‌ باید مورد توجه قرار گرفته شود.

وی گفت: در ستاد استانی کرونا به دنبال فرهنگ استفاده از ماسک هستیم و عدم استفاده از ماسک بر جامعه تأثیر دارد.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه در مناطق حاشیه شهر و کم برخوردار با به‌کارگیری از ظرفیت خیرین نیک‌اندیش باید فرهنگ استفاده از ماسک ترویج داده شود، افزود: خراسان رضوی قطب تولید ماسک در کشور است و اکنون با تعداد بالا و با قیمت مناسب تولید می‌شود.

معتمدیان در پایان یادآور شد: نظارت بر رعایت پروتکل‌ها در خراسان‌ رضوی باید جدی گرفته شود و با کسانی که پروتکل‌شکنی می‌کنند، باید قاطعانه برخورد شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.