رئیس اتحادیه فروشندگان کتاب، نوشت‌افزار و صحافی مشهد با اشاره به برگزار نشدن کلاس‌های مدارس به صورت حضوری گفت: در حال حاضر بازار نوشت‌افزار در حال سقوط است. از سال گذشته تاکنون فروش نوشت‌افزار ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده و از سوی دیگر قیمت کالاها نیز روزبه‌روز در حال افزایش است.

کاهش ۵۰ درصدی فروش نوشت‌افزار در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، سیدجواد سیدعباسیان  در خصوص وضعیت بازار نوشت‌افزار در سال تحصیلی جدید اظهار کرد: به دلیل برگزاری غیرحضوری کلاس‌های مدارس بازار نوشت‌افزار همچنان رونقی نخواهد داشت. در حال حاضر تعداد زیادی از واحدهای صنفی نوشت‌افزار حتی برای تامین معیشت روزانه‌شان به مشکل برخورده‌اند. از دیگر سو مشکل بزرگتر از رکود حاکم بر بازار، افزایش قیمت برخی از اجناس است.

وی افزود: به عنوان مثال تا سه هفته گذشته قیمت یک بند کاغذ حدود ۵۵۰ هزار تومان بود اما در حال حاضر قیمت این کالا به ۶۶۰ هزار تومان رسیده است. در واقع قیمت این محصول تنها طی سه هفته ۱۰۰ هزار تومان افزایش داشته ‌است. به صورت روزانه نیز قیمت هر بند کاغذ حداقل تا ۱۰ هزار تومان افزایش دارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان کتاب، نوشت‌افزار و صحافی مشهد با اشاره به خودکفایی کشور در تولید نوشت‌افزار بیان کرد: قیمت نوشت‌افزار خارجی وابسته به قیمت دلار است و با نواسانات آن تنزل و تصاعد پیدا می‌کند. طی این مدت اخیر متاسفانه قیمت دلار روندی صعودی را طی کرده است اما به دلیل خودکفایی در تولید نوشت‌افزار در داخل، قیمت محصول داخلی افزایش زیادی نداشته که علت اصلی این مساله نیز رکود حاکم بر بازار است.

وی افزود: رکود شدید حاکم بر بازار، تداوم آموزش‌های مجازی و عدم برگزاری حضوری کلاس‌های مدارس و دانشگاه‌ها، تاثیر بسیار زیادی بر بازار نوشت‌افزار داشته و رونق را از این بازار گرفته است. فروش نوشت‌افزار طی مدت اخیر ۶۰ الی ۷۰ درصد کاهش پیدا کرده و منجر به ریزش بسیار زیادی در این صنف شده است. در واقع رکود حاکم بر بازار تعداد زیادی از واحدهای صنفی نوشت‌افزار را ناچار از تصمیم به تعطیلی کرده است. واحدهای صنفی نوشت‌افزار طی سال گذشته ۲۰ و در سال جاری تاکنون  ۱۰ درصد ریزش داشته و تعطیل شده‌ است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.