به دنبال کشته شدن ۱۳ نظامی آمریکایی در حمله انتحاری داعش در فرودگاه کابل، ارتش آمریکا از انجام حملات هوایی علیه داعش در شرق افغانستان خبر داد.

حمله هوایی ارتش آمریکا علیه داعش در شرق افغانستان

به گزارش قدس آنلاین، به دنبال کشته شدن ۱۳ نظامی آمریکایی در حمله انتحاری داعش در فرودگاه کابل، ارتش آمریکا از انجام حملات هوایی علیه داعش در شرق افغانستان خبر داد.

طبق اعلام ارتش آمریکا، این حمله در ولایت ننگرهار اجرا شده و نشانه‌های اولیه حاکی از کشته شدن هدف مورد حمله است.

این حمله در واکنش به حمله انتحاری مرگ‌بار گروه داعش در ورودی فرودگاه کابل، اجرا شده و نخستین حمله هوایی آمریکا پس از تسلط طالبان بر  افغانستان است.

جوبایدن پس از حمله به فرودگاه کابل گفته بود که «تروریست‌ها نمی‌توانند مانع ما شوند. اجازه نخواهیم داد آنها مأموریت ما را متوقف کنند. ما عملیات تخلیه را ادامه خواهیم داد. من به فرماندهانم دستور داده‌ام برنامه‌هایی عملیاتی برای حمله به داعش-خراسان طراحی کنند. این تروریست‌های داعش پیروز نخواهند شد.»

بایدن همچنین خطاب به کسانی که حمله در نزدیکی فرودگاه کابل را انجام داده‌اند گفت: «ما نمی‌بخشیم. فراموش نمی‌کنیم. شما را پیدا می‌کنیم و کاری می‌کنیم که بهای کارتان را بپردازید.»

۱۷۰ کشته در حمله داعش به فرودگاه کابل

وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد که تلفات انفجار پنجشنبه شب در نزدیکی فرودگاه کابل به ۱۷۰ کشته افزایش یافته است که از این تعداد سیزده کشته، نظامیان آمریکایی هستند.

 مهاجمان ناشناس پنجشنبه شب در کنار ورودی آبی که طی روزهای اخیر نیروهای آمریکایی و انگلیسی در آن مستقر بودند و در ورودی بارون در نزدیکی هتلی به همین نام در نزدیک فرودگاه کابل دست به عملیات مسلحانه زدند که یکی از این انفجارها انتحاری بوده است.

۱۳ نظامی آمریکایی در این حمله کشته شدند.

این حمله نمایانگر مرگبارترین روز برای ارتش آمریکا در افغانستان از سال ۲۰۱۱ تاکنون محسوب می‌شود که پنج روز قبل از فرارسیدن مهلت خروج کامل نظامیان از افغانستان (۳۱ آگوست، ۹ شهریور ماه) صورت گرفت.

ژنرال «کنت مک کنزی» فرمانده تروریست‌های «سنتکام» در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش آمریکا احتمال حملات بیشتر در روزهای بعدی را دارد.

وی با این حال ادامه داد که علی‌رغم این حمله، تلاش آمریکا برای خارج کردن اتباع آمریکایی و پناهجویان افغان و شهروندان خارجی از افغانستان ادامه خواهد داشت.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.