صبح امروز (شنبه) یک کودک فلسطینی که چند روز قبل به ضرب گلوله نیروهای ارتش رژیم اشغالگر در شرق نوار غزه زخمی شده بود، به علت شدت جراحت وارده به شهادت رسید.

زخمی شدن ده‌ها فلسطینی در درگیری با نظامیان صهیونیست/ شهادت کودک فلسطینی در شرق غزه

به گزارش قدس آنلاین، ایسنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی «سما» نوشت:

منابع محلی اعلام کردند، عمر حسن ابو النیل، کودک ۱۲ ساله فلسطینی از اهالی منطقه «التفاح» در شرق نوار غزه به دلیل شدت جراحت به شهادت رسید.

از سوی دیگر، در جریان درگیری‌های میان فلسطینیان و نیروهای رژیم اشغالگر در کوه صبیح واقع در شهرک «بیتا» در جنوب نابلس، ده‌ها تن از شهروندان فلسطینی روز جمعه به دلیل شلیک گلوله توسط نیروهای رژیم صهیونیستی زخمی و ده‌ها تن نیز به خاطر استنشاق گاز اشک آور دچار حالت خفگی شدند.

مدیر امدادرسانی و اورژانس هلال احمر فلسطین در نابلس خاطرنشان کرد، ۱۷ شهروند فلسطینی به ضرب گلوله مشقی توسط صهیونیست‌ها زخمی شده و سه تن از آنها به بیمارستان منتقل شدند و ۵۲ تن نیز به خاطر استنشاق گاز اشک‌آور دچار حالت خفگی شدند.

وی در ادامه افزود، نیروهای رژیم اشغالگر یک آمبولانس را با گلوله پلاستیکی هدف قرار دادند که منجر به شکسته شدن شیشه و زخمی شدن اعضای کادر آن شد.

در کفر قدوم در شرق قلقیلیه، مراد اشتیوی، هماهنگ کننده کمیته‌های مقاومت مردمی در این روستا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، در نتیجه متفرق کردن راهپیمایی فلسطینیان در محکومیت شهرک‌سازی اسرائیلی، هشت تن از شهروندان فلسطینی به ضرب گلوله نیروهای رژیم اشغالگر زخمی و ده‌ها تن دچار حالت خفگی شدند.

شاهدان عینی اعلام کردند، نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی یک راهپیمایی مشابه در شهرک «بیت دجن» واقع در شرق نابلس را متفرق کردند.

در نتیجه درگیری‌های میان جوانان فلسطینی و نیروهای اسرائیلی در شهرک «یعبد»، شماری از شهروندان فلسطینی دچار حالت خفگی شدند.

در همین راستا، منابع محلی اعلام کردند، این درگیری‌ها پس از یورش نیروهای رژیم اشغالگر به شهرک یعبد رخ داد و در جریان آن نیروهای اسرائیلی به سمت منازل شهروندان فلسطینی در محله «ابو شمله» گاز اشک آور شلیک کردند که در نتیجه آن ده‌ها تن دچار حالت خفگی شدند.

صدها تن از شهروندان فلسطینی در نماز جمعه در شهرک سلوان در جنوب مسجدالاقصی شرکت کردند و نمازگزاران پس از اقامه نماز علیه تخریب و مهاجرت اجباری تجمع اعتراض‌آمیزی برپا کرده و بر استقامت و ثبات خود در برابر طرح‌های یهودی‌سازی اشغالگران تاکید کردند.

هنگام قرائت خطبه نماز جمعه، خطیب آن استقامت و پایداری اهالی شهرک سلوان را ستود و خواستار پایداری‌شان در برابر تمامی توطئه‌هایی شد که آنها و دارایی‌هایشان را هدف قرار داده است.

اهالی شهرک سلوان در شهر قدس اشغالی به استقامت و ثبات خود در اراضی‌شان در برابر اشغالگران ادامه می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.