معاون بین‌الملل جشنواره فیلم کودک و نوجوان از مذاکرات با طرف‌های خارجی برای رفع نگرانی نسبت به امنیت فیلم‌ها در بسترهای جشنواره و همینطور پیش‌بینی حضور بهتر فیلم‌ها با توجه به شرایط موجود در آن خبر داد.

فریدزاده: ادامه شرایط بد سینماها صاحبان فیلم‌ها را به موفقیت در جشنواره‌ها امیدوار کرده است

به گزارش قدس آنلاین، رائد فریدزاده معاون بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی و جشنواره فیلم کودک و نوجوان در خصوص ارسال آثار کشورهای خارجی به این جشنواره بیان کرد: تا کنون چند کشور فیلم‌های خود را برای شرکت در جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان ارسال کردند و پیش‌بینی دبیرخانه جشنواره این است که امسال نسبت به سال گذشته رونق بیشتری در جشنواره داشته باشیم.

وی با توجه به اینکه این جشنواره اولین جشنواره سینمایی ایران در دوران کرونا بود که تجربه برگزاری مجازی و فیزیکی را داشت گفت: تجربه موفق و خوب سال گذشته نشان داد که می‌توان با وجود شرایط ویژه و خاصی که بعلت شیوع کرونا حاکم است مانند دیگر جشنواره‌های سینمایی، ما نیز رویدادهای هنری و فرهنگی خود را برگزار کنیم تا به دنباله آن دیگر جشنواره‌های سینمایی مانند مستند و فیلم کوتاه نیز برگزار شوند. تجربه دیگری که برگزاری آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود جشنواره جهانی فیلم فجر بود که توانست با موفقیت برگزار شود.

وی ادامه داد: امسال برای حضور و شرکت بیشتر فیلم‌های خارجی در جشنواره هنوز با چالش امنیت بسترهای اینترنتی روبرو هستیم. همانطور که می‌دانید برقرار امنیت بصورت صددرصدی در این بسترها امکان‌پذیر نیست. سال گذشته هیچ مورد سرقت و قاچاق فیلم نداشتیم و تنها یک یا دو مورد بود که فیلم در حال اکران نزدیک به سرقت بود که با همکاری و همراهی تیم فنی و پشتیبانی و نهادهای ذیربط توانستیم جلوی آن را بگیریم و از قاچاق فیلم جلوگیری کنیم. اما البته باید این نکته را یادآور شد که با توجه به عدم برپایی سینماها برای اکران بصورت کامل پخش‌کننده‌های داخلی و خارجی نسبت به سال قبل علاقه بیشتری برای حضور و شرکت در جشنواره‌ها را پیدا کرده‌اند. در واقع سال قبل تصور اولیه این بود که همه‌گیری بیماری نهایتاً تا پایان سال تمام می‌شود اما ادامه آن باعث شد تا کمی صاحبان فیلم تن به ریسک دهند.

فریدزاده بیان کرد: تلاش ما این است که با رایزنی و مذاکرات هم نگرانی آنان را از شرکت در جشنواره کم کنیم و هم بتوانیم با مشوق‌های لازم آنان را برای حضور در جشنواره فیلم کودک و نوجوان دعوت کنیم.

معاون بین‌الملل بنیاد سینمای فارابی در پایان از برگزاری هفته فیلم با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در صربستان خبر داد و گفت که در ماه‌های آینده در ارمنستان و ژاپن نیز هفته‌های فیلم برگزار خواهیم کرد. همچنین وی در مورد انتخاب فیلم برای اسکار بیان کرد که این مرحله بعد از معرفی اعضا از سوی خانه سینما به ارشاد و تأیید آنان انجام می‌شود که این فرایند تا با توجه به جابجایی زمانی که اعلام شده است تا آذرماه ممکن است.

بنظر می‌رسد که با توجه به قانون تأیید اعضای خانه سینما از سوی وزارت ارشاد باید دید که چگونه این نهاد دولتی با این نهاد صنفی و مستقل برای این امر مهم و جهانی سینمای ایران تصمیم‌گیری می‌کند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.