۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
کد خبر: 765877

رئیس مرکز برنامه ریزی نیروی انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت: دانشگاه فرهنگیان در کنکور ۱۴۰۰ تکمیل ظرفیت ندارد.

دانشگاه فرهنگیان امسال تکمیل ظرفیت ندارد

به گزارش قدس آنلاین، ناصر سلیمانزاده رئیس مرکز برنامه ریزی نیروی انسانی و امور اداری آموزش و پرورش درباره تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان برای کنکور ۱۴۰۰ اظهار کرد: خیر امسال تکمیل ظرفیت نداریم، چرا که ظرفیت خالی وجود ندارد.

وی افزود: برای دانشگاه فرهنگیان ظرفیت خالی باقی نمی‌ماند و سهمیه‌هایی داریم که باید تأمین شود به عنوان مثال ۳۲۰۰ نفر در رشته‌های فنی و حرفه‌ای باید جذب می‌شدند که نتوانسته بودیم این کار را انجام دهیم و اکنون به ظرفیت‌های موجود اضافه شدند بنابراین بخشی از ظرفیت‌ها را بالاتر می‌بریم و دیگر تکمیل ظرفیت نداریم.

 با توجه به اطلاعیه مورخ ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ مندرج در سایت‌ سازمان‌ سنجش حداکثر سن مجاز برای انتخاب رشته‌های مورد نیاز آموزش و پرورش ۲۴ سال تمام است یعنی متولدین اول مهر ۱۳۷۶  به بعد و شرط سن تحت هر شرایطی تغییری نخواهد داشت.

طبق دستورالعمل آموزش و پرورش درباره دستورالعمل انجام مصاحبه از معرفی شدگان چند برابر ظرفیت به دانشگاه فرهنگیان و رجایی؛ انجام مصاحبه تخصصی باید همزمان با بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش معرفی شدگان چند برابر ظرفیت صورت گیرد بنابراین ترتیبی اتخاذ شود که با شروع به بررسی صلاحیت‌های عمومی توسط هسته گزینش استان نسبت به انجام مصاحبه تخصصی به صورت همزمان اقدام لازم انجام شود و از موکول کردن مصاحبه تخصصی به روزهای پایانی مهلت تعیین شده به شدت خودداری شود.

با توجه به تقویم زمان بندی، بررسی صلاحیت‌های عمومی و مصاحبه اختصاصی معرفی‌شدگان دو برابر ظرفیت رشته‌های مورد نیاز آموزش و پرورش در محدوه زمانی سه‌شنبه ۲ شهریور تا روز پنجشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ در مراکز مجری مصاحبه انجام خواهد شد.معرفی شدگان به منظور اطلاع دقیق از تاریخ، زمان، مکان و گروه بندی انجام مصاحبه اختصاصی به تارنمای مرکز مجری مصاحبه که از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان‌ها تعیین می‌شود، مراجعه کنند.

نتایج مصاحبه از معرفی شدگان باید حداکثر تا ساعت ۱۰ صبح روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ارسال شود.

بر اساس جدول تعرفه‌های آزمون سراسری، داوطلبان معرفی شده برای هزینه مصاحبه مبلغ ۶۵ هزار تومان را به حسابی که در زمان مصاحبه اختصاصی توسط ستاد مصاحبه استان اعلام می‌شود واریز کرده و سپس فیش واریزی را به مرکز مجری مصاحبه تحویل دهند.

از داوطلبانی که فاقد شرایط اختصاصی آموزش و پرورش بوده و بدون توجه به شرایط و ضوابط اعلام شده اقدام به انتخاب رشته کرده‌اند مصاحبه اختصاصی انجام نمی‌شود لذا داوطلبان از واریز مبلغ فوق الذکر خودداری کنند، در غیر این صورت مبلغ واریزی قابل عودت نخواهد بود.

منبع : تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.