مهمترین دلیل شکل گیری عاشورا انحطاط و فساد اخلاقی مردم بود، این فساد ابعاد مختلفی داشت که از جمله مهمترین آنها دنیاطلبی بود.

ادعیه صحیفه سجادیه از اصلی ترین ارکان جامعه ساز در تمدن اسلامی است

به گزارش قدس آنلاین، در ادامه سلسله نشست‌های مجازی یازدهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) و به میزبانی موسسه قرآن و عترت شهید عبدالکریمی (هیات اندیشه ورز بانوان قرآنی استان هرمزگان)، حجت الاسلام و المسلمین «محمدصادق کفیل» رئیس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه به سخنرانی پرداخت.

در این برنامه همچنین «رومینا رنجبری» حافظ خردسال بخشی از دعای بیست و چهارم صحیفه سجادیه را از حفظ قرائت کرد.

در ادامه، حجت الاسلام و المسلمین کفیل، با بیان اینکه امام سجاد(ع) در ادعیه صحیفه ۱۸۰ بار صلوات را ذکر کره است، اظهار کرد: صلوات بسیار تاثیرگذار و حلال مشکلات بوده و اگر انسان بخواهد در عالم هستی تغییر ایجاد کند صلوات بسیار مجرب است.

رئیس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه با اشاره به ماه محرم افزود: برای همگان این پرسش مطرح است که چرا چنین اتفاقی در عاشورا به وقوع پیوست؟ جامعه ای که خود دعوت کننده امام حسین(ع) بودند و به تعبیری علاقه به آن حضرت داشتند، از سوی دیگر کوفه در مقطعی پایتخت جهان اسلام بود اما مردمان این شهر چنین معامله ای کردند. سوال آن است که چرا این چنین رفتاری داشتند؟

وی ادامه داد: مهمترین دلیل شکل گیری عاشورا انحطاط و فساد اخلاقی مردم بود، این فساد ابعاد مختلفی داشت که از جمله مهمترین آنها دنیاطلبی بود؛ همین اتفاق بعد از عاشورا در مدینه و مکه افتاد و جامعه مسلمین با خدا فاصله گرفت و به تعبیری مدینه النبی شهر لهویات شد.

حجت الاسلام کفیل با بیان اینکه بهترین روش برای اصلاح جامعه پیوند با خداوند متعال است، اظهار کرد: شرایط به گونه ای رقم خورد که چاره ای جز قیام برای امام حسین(ع) در راستای اصلاح جامعه باقی نماند.

این پژوهشگر در ادامه خطاب به حافظان صحیفه سجادیه که به صورت مجازی در این نشست حضور داشتند، اظهار کرد: صحیفه احیاگر جامعه است، بهترین روش پیوند با خداوند دعا است؛ لذا امام سجاد(ع) از این روش استفاده کرد تا این تغییر را در جامعه ایجاد کند، بنابراین صحیفه سجادیه متنی جامعه ساز بوده و متنی است که جامعه را تغییر می دهد.

حجت الاسلام کفیل گفت: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) اظهار کردند که «صححیفه سجادیه کافی است که یک جامعه را توجه دهد و اصلاح و بیدار کند». جامعه ما هنور نمی داند که چه قدر به صحیفه محتاج است، دنیا به این میراث

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.