مدیرعامل موسسه تربیت‌بدنی آستان قدس رضوی از افتتاح چهار زمین چند منظوره و دو زمین مینی‌فوتبال در مناطق کم‌برخوردار مشهد مقدس تا پایان مهرماه امسال خبر داد.

افتتاح  شش زمین ورزشی در مناطق کم‌برخوردار مشهد

به گزارش قدس آنلاین، گود کشتی با چوخه «مهدی‌آباد» در بلوار توس مشهد فقط یک زمین خاکی بزرگ نیست، اینجا مکانی است برای علاقه‌مندان به ورزش‌های محلی و بومی که از دیرباز چشم بر این زمین‌های خاکی دوخته تا نبردهای پهلوانی را تماشا کنند.
این گود تاریخی بی‌شک بخشی از تاریخ مردم مشهد است که پیوند دهنده انسان‌ها به بهانه ورزش در کنار هم بوده و هست. گذشته از اینکه به دلیل شیوع بیماری کرونا مدت‌هاست از تماشای تجمعات بزرگ محروم شده‌ایم اما همچنان دل گرو روزهایی داریم که در کنار هم به تماشای ورزش و آیین فتوت و جوانمردی آن می‌نشستیم و هیجان کمرکشیدن‌ها و زیرگرفتن‌ها را در زیر آسمان آبی فریاد می‌زدیم.

گود کُشتی مهدی‌آباد مشهد واقع در بلوار توس و بین توس ۵۵ و ۵۷ برای سال‌ها و سال‌ها چه هفتگی و چه به مناسبت رویدادهای ورزشی میزبان علاقه‌مندان به ورزش بوده و هست و با اینکه امکانات چندانی برای میزبانی نداشته موقعیت و جایگاهش را حفظ کرده است.

از سال ۹۸ مجموعه اقداماتی برای تجهیز این زمین ورزشی توسط موسسه تربیت‌بدنی آستان قدس رضوی انجام شد که سر و شکلی خاص به این مکان داد. حالا می‌شود دیواری دور تا دور آن مشاهده کرد که حدود آن را مشخص می‌کند. به نسبت گذشته‌ها امروز این زمین ورزشی برای تجهیز به سایر امکانات نیز آماده می‌شود. به تازگی موسسه تربیت‌بدنی اقداماتی پیرامون تجهیز بیشتر آن به سایر ورزش‌های دیگر انجام داده که مورد توجه مخاطبان ورزش قرار گرفته است. در بهار امسال عملیات عمرانی ساخت یک زمین مینی‌فوتبال و دو زمین چند منظوره برای ورزش‌های بسکتبال و والیبال آغاز شده که مراحل زیرساخت خود را تا ابتدای شهریور ماه امسال پشت سر گذاشته است.

به گفته مدیرعامل موسسه تربیت‌بدنی تا امروز عملیات زیرسازی و تسطیح انجام شده و ساخت زمین ورزشی نیز تا نهایتا دو ماه دیگر به پایان خواهد رسید. خبر خوبی که می‌تواند علاقه‌مندان به ورزش‌های محلی را در کنار ورزش‌های دیگر جمع کند و فضای مفرح و سرشار از سلامتی و نشاط در مناطق کم‌برخوردار شهر ایجاد کند.

در این باره علیرضا تاج‌فیروز مدیرعامل موسسه تربیت‌بدنی آستان قدس رضوی گفت: هدف ما تسهیل شرایط برای تحقق ورزش‌های همگانی است و معتقدیم سلامتی و نشاط برای جامعه از ضروریات است. به این منظور زمینی که متعلق به آستان قدس بود را برای برگزاری هر چه بهتر رویدادهای ورزشی آماده کردیم. در حال حاضر عملیات زیربنایی با موفقیت پیش رفته و به زودی زمین‌های چندگانه ورزشی در زمین کشتی با چوخه مهدی‌آباد مشهد به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: از سال‌ها قبل همواره این به عنوان یک خواسته و مطالبه عمومی از سوی مردم منطقه مطرح بود که زمین کشتی مهدی‌آباد به تجهیزات بیشتری مجهز شود و خوشبختانه بر اثر هماهنگی‌های صورت گرفته امروز تنها چند قدم تا افتتاح این مجموعه ورزشی با شکلی تازه فاصله داریم. خوشبختانه بر اثر هماهنگی‌های صورت گرفته از سوی بنیاد کرامت رضوی قرار شده است تا بعد از فراهم شدن زمین ورزش، چمن آن نیز توسط بنیاد علوی تهیه شود.

تاج‌فیروز با اشاره به اینکه براساس صورتجلسه امضا شده قرار بوده شهرداری عملیات فنس‌کشی، بتن‌ریزی و آسفالت را به عهده بگیرد، گفت: همچنان در حال رایزنی با کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد هستیم تا برای احداث این مجموعه تسهیلاتی تخصیص داده شود هر چند تا امروز همه هزینه‌ها توسط موسسه تربیت‌بدنی برای ساخت این مجموعه اختصاص داده شده است. باید افزود از شورای شهر جدید نیز برای بازدید از این مجموعه دعوت به عمل آمده است.

وی افزود: آستان قدس وظیفه‌ای در رابطه با امور ورزش و سلامت ندارد اما با توجه به تأکیدات تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر اهمیت سلامت و نشاط به ویژه در حاشیه شهر مشهد مقدس، در این حوزه ورود کردیم و بناست تا دو ماه دیگر دو زمین ورزشی روباز چند منظوره و یک زمین مینی‌فوتبال با چمن مصنوعی در منطقه مهدی‌آباد و جنب گود کشتی این زمین ساخته شود.

تاج‌فیروز ادامه داد: خوشبختانه یک مجموعه ورزشی دیگر در شهرک شهید رجایی متعلق به آستان قدس رضوی هست که در آنجا از قدیم استخری برای علاقه‌مندان وجود داشته است. در این مجموعه ورزشی که در بلوار حّر ۶۰ قرار دارد در حال حاضر در پی ساخت یک زمین ورزشی مینی‌فوتبال و دو زمین چندمنظوره روباز هستیم که تا امروز عملیات زیرسازی و بتن‌ریزی آنها به پایان رسیده است.

وی از پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی این پروژه خبر داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم تا دو ماه دیگر بتوانیم این چند زمین ورزشی را افتتاح کنیم. البته با هماهنگی‌های صورت گرفته در نظر داریم رویدادهای ورزشی مانند مسابقات را نیز در این مجموعه‌ها داشته باشیم که پیش از این تنها در موسسه تربیت‌بدنی در بلوار خیام برگزار می‌شد. برگزاری رویدادهای ورزشی در حاشیه شهر مشهد ضمن ارتقای سلامت و تندرستی به ایجاد روحیه نشاط و شادابی می‌انجامد که تولیت محترم آستان قدس رضوی بسیار بر آن تأکید دارند.

انتهای پیام

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.