در حالی که آتش سوزی ناشی از انفجارهای پیاپی در یک انبار مهمات نظامی در جنوب قزاقستان مهار شده، تعداد قربانیان این حادثه به ۱۳ نفر افزایش یافته و ۹۸ نفر از نظامیان و نیروهای امدادگر نیز زخمی شدند.

افزایش قربانیان انفجار انبار نظامی در قزاقستان به ۱۳ نفر

به گزارش قدس آنلاین، تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس» نوشت:

دفتر مطبوعاتی وزارت حوادث غیرمترقبه جمهوری قزاقستان امروز (شنبه) اعلام کرد که تعداد قربانیان انفجار و متعاقباً آتش سوزی در انبار مهمات نظامی در منطقه ژامبیلسکی در جنوب این کشور، با پیدا شدن اجساد جدید در محل وقوع حادثه و شناسایی آنها، به ۱۳ نفر افزایش یافت و جستجو برای یافتن ۳ فرد مفقودالاثر دیگر در این حادثه همچنان ادامه دارد.  

بر اساس این اطلاعات، در مجموع در نتیجه انفجار و آتش‌سوزی ۹۸ نفر زخمی شدند که ۵۰ نفر آنها از نیروهای امداد و آتش نشانی وزارت حوادث غیرمترقبه بودند که در زمان کمک رسانی برای اطفای حریق، در نتیجه انفجارهای بعدی دچار جراحاتی در سطوح مختلف شده‌اند.

اوایل صبح امروز اعلام شد که آتش سوزی در این انبار نظامی بطور کامل مهار شده است.

در همین رابطه، "قاسم ژومارت توکایف" رئیس جمهوری قزاقستان نیز ضمن تسلیت به بازماندگان قربانیان این فاجعه، روز یکشنبه (۲۹ آگوست/ ۷ شهریور ماه) را عذای عمومی اعلام کرده است. وی نیروهای نظامی و امدادگران کشته شده در این حادثه را قهرمانان ملی و افرادی از جان گذشته نامید که ملت قزاقستان یاد آنها را هرگز فراموش نخواهد کرد.

لازم به یادآوری است، وقوع انفجار و در پی آن آتش سوزی یک انبار نظامی در شهر "تاراز" در جنوب قزاقستان در منطقه ژامبیلسکی شب پنج‌شنبه رخ داد که با انفجارهای بعدی به دلیل نگهداری  مهمات نظامی و مهندسی در آن همراه بود.

"نورلان ارمیکبایف" وزیر دفاع قزاقستان روز جمعه  اعلام کرد که با توجه به وقوع این حادثه قصد دارد از سمت خویش استعفا دهد.

"نورسلطان نظربایف" نخستین رئیس جمهوری قزاقستان و رئیس کنونی شورای امنیت این کشور نیز این فاجعه تأسف بار را به مردم کشورش تسلیت گفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.