قاضی سیدهادی شریعت‌یار،معاون دادستان مشهد در حوزه پیشگیری از وقوع جرم و حقوق‌عامه گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و همراهی خوب دانشگاه علوم پزشکی مشهد و برای رفاه‌حال بیماران کرونایی، دستگاه «سی‌تی‌اسکن» جدید بیمارستان قائم در مراحل نهایی راه‌اندازی قرار گرفت و تا چند روز دیگر وارد مدار خدمت‌رسانی می‌شود.

 استارت «سی‌تی‌اسکن» تازه‌نفس

معاون دادستان مشهد در حوزه پیشگیری از وقوع جرم که به صورت ویژه‌ای از سوی دادستانی مرکز خراسان‌رضوی مأموریت دارد تا مشکلات و کمبودهای موجود در مسیر درمان بیماران کرونایی را بررسی کند، گفت: در این مرحله به صورت میدانی و از پیش تعیین‌نشده‌ای اورژانس عدالتیان،بیمارستان قائم و چندین مرکز تولید اکسیژن مورد نیاز بیماران کرونایی بازدید و مشکلات پیش‌پای بیماران کرونایی تا حدودی شناسایی و برای رفع آن‌ها دستوراتی صادر شد.

قاضی سیدهادی شریعت‌یار گفت: از نظر دادستانی به هیچ عنوان نباید یک فرد که با بیماری سخت کرونا درگیر است به واسطه برخی کوتاهی‌ها سنگ جدیدی پیش پایش قرار داده شود.

خوشبختانه در حین بازدید از مراکز مذکور رضایتمندی شهروندان به مراتب از خدمات‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی افزایش یافته است.از سوی دیگر کادردرمان هم تمام توانش را برای ارائه خدمات بهتر به مردم گذاشته اما اگر نقصی در ارائه خدمات به بیماران و همراهی‌های آن‌ها وجود دارد باید فکری برای آن کرد.

معاون دادستان مشهد ادامه داد: قبول داریم گاهی ۱۰ مریض با هم برای پذیرش مراجعه می‌کنند اما سیستم درمانی باید برای کاهش وقت انتظار آن‌ها فکری کند. آن‌ها باید از مریض تا حد امکان دلجویی کنند تا او احساس تنهایی نکند. مگر چقدر زمان می‌برد که امکاناتی برای رفاه‌حال همراهان بیماران در داخل و یا  اطراف بیمارستان‌ها فراهم شود تا آن‌ها سرگردان نباشند. در بازدید میدانی دیده شد که در محل حضور همراه‌ها هیچ نوع مواد ضدعفونی‌کننده و محلی برای شست وشوی دست‌ها و ...وجود ندارد که دستوراتی برای حل این مشکل داده شد.

حل مشکل بیماران رها شده روی برانکارد

این مقام‌قضایی بیان کرد: در این بازدید مشاهده شد در یک بیمارستان زمانی که بیماران کرونایی وضعیت جسمانی مناسب‌تری دارند، پس از پذیرش تا زمانی که جایی برای بستری کردن در بخش خالی شود ساعت‌ها در محوطه بیمارستان روی برانکارد به حال خود رها می‌شوند که پسندیده نبود. موضوع پیگیری و از مسئولان مربوط خواسته شد فکری برای رفع این مشکل برداشته شود و هرچند لحظه یک بار نیروهای کادردرمان از حال آن‌ها خبر بگیرند و خواسته‌های احتمالی آن‌ها اجابت شود.

اگر این خدمات ساده به بیماران داده شود، روحیه آن‌ها عوض می‌شود و این حق بیماراست. یک مریض باید احساس کند برای کادردرمان اهمیت دارد. ما هر کاری باید انجام دهیم تا درصد رضایت بیمار بالا برود.

آماده‌باش ۵۰ موتورسوار برای توزیع اکسیژن

شریعت‌یار گفت: در ادامه به سه مرکز تولید اکسیژن رفتیم،آن‌ها اکسیژن مورد نیاز برخی بیمارستان‌هایی که سیستم اکسیژن‌ساز ندارند را تولید و تحویل می‌دادند. حتی اکسیژن مورد نیاز افرادی که در خانه‌ها بستری بودند را هم تأمین می‌کردند. در حاشیه این بازدید پی بردیم که برخی خانواده‌ها در محل حضور دارند که شخصاً برای پرکردن کپسول اکسیژن آمده بودند و زیر آفتاب منتظر ایستاده‌اند تا کپسول را تحویل بدهند یا بگیرند. در میان آن‌ها مریض کرونایی هم بود که کسی را نداشت برایش کپسول اکسیژن ببرد. با دیدن این موضوع از مسئولان واحد خواسته شد اگر بیماری در محل حضور پیدا می‌کند سریع‌تر کارش انجام شده و حتی سایبانی در محل ایجاد شود. حتی دستوراتی هم برای ارائه دیگر خدمات به شهرداری داده شده است.

از سوی دیگر تصمیم گرفته شد از ظرفیت ۵۰ دستگاه موتورسیکلت  سنگین کارگروه پیشگیری از تصادفات استفاده شده و ابتدا دو دستگاه خودرو خاور کپسول‌های اکسیژن را به چهار منطقه شهر منتقل کرده و از آنجا بنا به درخواست و آدرس بیماران، موتورسواران توزیع کپسول‌ها را انجام دهند تا در حد امکان بیماران کرونایی و خانواده‌های آن‌ها از خانه خارج نشده و درگیر ترافیک نشوند. این افراد به محض اعلام نیاز ما، وارد عمل می‌شوند.

خبرخوب کرونایی

معاون دادستان در حوزه پیشگیری از وقوع جرم دادسرای مشهد  در پایان افزود: موضوع بعدی خبر خوب راه‌اندازی دستگاه جدید «سی‌تی‌اسکن» در بیماستان قائم است که با همراهی خوب دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد تا چند روز دیگر وارد مدار خدمت‌رسانی می‌شود. این خدمت برای بیماران عزیز کرونایی می‌تواند بسیار مفید باشد و امیدواریم این روند در مشهد همچنان باسرعت ادامه داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.