مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت: شیوع کرونا و افزایش رعایت مسایل بهداشتی باعث افزایش ۱۷ درصدی مصرف آب در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ شد اما با این وجود مشکلی در تامین آب آشامیدنی پیش نیامد.

شیوع کرونا مصرف آب شهری سمنان را ۱۷ درصد افزایش داد

به گزارش قدس آنلاین، محمد طاهری ابراز داشت: با برگزاری نشست‌های مختلف تنش آبی برای همه شهرستان‌ها، شهرها و روستاهای استان سمنان و اجرای طرح‌هایی در حوزه نوسازی شبکه آب، حفر چاه، مدیریت مصرف، بازسازی تاسیسات مشترکان و ایستگاه‌های پمپاژ از مهر ۹۹،  آمادگی لازم برای تامین آب آشامیدنی مردم ایجاد شد و با وجود بارندگی کم امسال، از اوایل خرداد با آغاز اوج گرما تا کنون مشکل حادی برای تامین آب و نیازی به اجرای برنامه قطعی آب وجود نداشت.

وی افزود: آب‌رسانی سیار با تانکر به ۵۱ روستا پیش‌بینی شده بود اما تنها ۳۰ روستا نیاز به این شکل از آب‌رسانی پیدا کردند؛ از این ۳۰ روستا نیز به ۲۶ روستا آب‌رسانی کمکی انجام شد و چهار روستا در شرق استان سمنان به دلیل کاهش چشمگیر بارندگی و کم‌آب شدن چشمه‌ها و قنات‌ها، نیاز به آب‌رسانی کامل با تانکر داشتند.

طاهری بیان کرد:  سال ۹۹ تصفیه خانه فاضلاب شهمیرزاد افتتاح شد و تصفیه خانه فاضلاب دامغان و شهرک فدک شاهرود نیز اکنون آماده بهره‌برداری است و تا دهه فجر افتتاح می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت: ۲۰ کیلومتر شبکه جمع آوری و خطوط انتقال و ۲ هزار و ۵۰۰ انشعاب جدید فاضلاب سال گذشته و امسال در این استان اجرا شد.

طاهری بیان کرد: درصد برخورداری از شبکه آب در شهرهای استان سمنان ۱۰۰ درصد و در روستا ۸۸ درصد است.

اجرای شبکه فاضلاب در استان سمنان از میانگین کشوری کمتر است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت: هیچکدام از روستاهای استان از شبکه فاضلاب برخوردار نیستند و در شهرها نیز ۳۱ درصد برخورداری از شبکه فاضلاب وجود دارد.

وی با بیان اینکه متوسط برخورداری از شبکه فاضلاب در کشور ۵۲  درصد است افزود: عقب ماندگی استان سمنان در این زمینه به دلیل تاخیر ۱۰ ساله در آغاز اجرای طرح‌های شبکه فاضلاب در این استان است.

طاهری ادامه داد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ شهرداری سمنان مزایده مربوط به شبکه جمع آوری و خطوط انتقال و نصب انشعابات و تصفیه خانه فاضلاب این شهر را برنده شد و امید است با تغییرات ایجاد شده در مدیریت شهر سمنان، این موضوع فراموش نشود و با جدیت سابق پیگیری شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان بیان کرد: سرمایه گذار تصفیه خانه فاضلاب شهر سرخه مشخص شده است و با تامین اعتبار تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب مهدیشهر در سفر مسوولان، تصفیه‌خانه این شهر نیز تکمیل شد.

طاهری افزود: تصفیه‌خانه فاضلاب دامغان و شاهرود در حال اجرا است و تامین اعتبار برای تصفیه‌خانه گرمسار، درجزین و مجن نیز در حال پیگیری است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت: امید است طی یک دهه آینده متوسط برخورداری کشور از شبکه فاضلاب به بیش از ۷۰ درصد برسد و در استان سمنان نیز این عقب ماندگی جبران شود.

شرکت آب و فاضلاب استان سمنان ۶١ طرح آبرسانی در هفته دولت امسال با ۵۵٧ میلیارد و ١٧۶ میلیون ریال اعتبار دارد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.