مجری طرح نیروگاهی بخار شرکت برق حرارتی گفت: عملیات اجرایی نیروگاه گازی مقیاس متوسط مروارید با ظرفیت ۴۲ مگاوات در شمال جزیره کیش به زودی آغاز می‌شود.

عملیات اجرایی نیروگاه مقیاس متوسط کیش به زودی آغاز می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، بهنام خائفی‌نژاد با بیان این مطلب، افزود: با توجه به رشد میزان مصرف انرژی الکتریکی و ضرورت تقویت بخش تولید و ایجاد تراز تولید و مصرف در جزیره کیش، عملیات اجرایی نیروگاه گازی مقیاس متوسط مروارید با ظرفیت ۴۲ مگاوات در شمال جزیره کیش و مجاورت نیروگاه نگین با مشارکت شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی و سازمان منطقه آزاد کیش به زودی آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر مطالعات اولیه این پروژه شامل امکان سنجی و مکان‌یابی، اتصال به شبکه و ژئوتکنیک انجام شده و مطالعات مهندسی پروژه در فاز طراحی پایه در دست اقدام است.

خائفی‌نژاد با اشاره به اینکه شرکت مپنا به عنوان پیمانکار کلید در دست این پروژه انتخاب شده است، تصریح کرد: مراحل نهایی انجام مذاکرات قراردادی در حال انجام است و شرکت قدس نیرو نیز به عنوان مشاور نظارت عالیه و کارگاهی این پروژه انتخاب شده است.

مجری طرح نیروگاهی بخار شرکت برق حرارتی اظهار امیدواری کرد که در صورت تحقق منابع مالی در موعدد مقرر این پروژه خرداد سال آینده وارد مدار تولید خواهد شد.

وی در خصوص اعلام واگذاری نیروگاه کیش در مزایده فروش نیروگاه‌ها که اخیرا توسط شرکت برق حرارتی آگهی شده است، بیان کرد: آگهی مذکور در مورد نیروگاه‌های دولتی است که بخش گازی آنها قبلا اجرا شده و در ازای واگذاری مستحدثات و اموال نیروگاه‌ها به بخش خصوصی، سرمایه‌گذار متعهد به تکمیل و توسعه نیروگاه از طریق احداث بخش بخار در موعد مقرر است.

خائفی‌نژاد تاکید کرد: بر همین اساس موضوع این مزایده ارتباطی با نیروگاه‌های موجود و جدیدالاحداث در جزیره کیش ندارد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.