فرماندار بابل روند تزریق واکسن کرونا در این شهرستان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت : بابل از جمله مناطقی است که پیشرو در تزریق واکسن کرونا در سطح کشور به شمار می‌رود و این کار طی دو روز اخیر هم شتاب بیشتری گرفته است.

روند تزریق واکسن کرونا در بابل شتاب گرفت

به گزارش قدس آنلاین، قربانعلی ولیزاده بورا، افزود : شهرستان بابل با تزریق۲۱۳ هزار و ۴۹۷ دز واکسن، از وضعیت مطلوبی در کشور برخوردار است و این روند با توجه به تراکم جمعیت شهرستان با سرعت قابل قبولی در حال انجام است.

 وی ادامه داد : از مجموع ۲۱۳ هزار و ۴۹۷ دز تعداد ۱۴۸ هزار و ۴۹۷ دز در نوبت اول و حدود ۶۵ هزار دز در نوبت دوم تزریق شد.

فرماندار بابل اظهار داشت: انواع واکسن به ترتیب مقدار تحویلی و تزریق روزانه در بابل سینوفارم، آسترازنکا، اسپوتنیک، پاستور و برکت می باشد.

وی ادامه داد : بابل به عنوان دروازه ورودی کرونا به استان مازندران در دو روز اخیر از پیک موج پنجم کرونا عبور کرده و همزمان سرعت تزریق واکسن کرونا هم شتاب گرفته است.

فرماندار بابل گفت : برای سرعت بخشی به تزریق واکسن، دو مرکز تجمیعی در مصلی بزرگ شهر بابل و سالن ورزشی شهید شجاعیان دانشگاه علوم پزشکی بابل فعال است و همچنین مرکز خودرویی تزریق واکسن کرونا در پارک پردیس از جمله مراکز تجمیعی دیگری است که به گروه های هدف رانندگان و برخی از مشاغل پرخطر خدمت رسانی می کند.

وی افزود : علاوه بر این، ۴۰ مرکز بهداشت شهری و روستایی هم همچنان کار تزریق واکسن را ادامه می دهند و در مجموع در حال حاضر تزریق روزانه واکسن کرونا در بابل به ظرفیت پنج هزار نفر افزایش یافته است و در روزهای آینده این روند هم شتاب خواهد گرفت.

ولیزاده بورا گفت : به منظور تسریع در روند واکسیناسیون یک مرکز دیگر توسط سپاه ناحیه بابل در حال آماده سازی است که در روزهای آینده آماده خدمت رسانی در تزریق واکسن کرونا  خواهد شد.

وی با اعلام این که ۱۵ نفر اعم از پرسنل مرکز بهداشت و نیروهای جهادی در مرکز تجمیعی مصلی جمعه بابل مشغول به فعالیت روزانه تزریق واکسن هستند، افزود : در ۲۴ ساعت گذشته آمار ترخیصی های بیماران کرونایی در بابل سه برابر آمار بستری بوده و با ترخیص ۱۲۹ بیمار کرونایی با حال مساعد از مراکز درمانی و ۴۳ بیمار بستری و آمار کل به ۷۶۸ نفر کاهش یافت.

فرماندار بابل گفت : همچنین ۵۱ بیمار بدحال کرونایی در بخش مراقبت های ویژه مراکز درمانی بابل بستری هستند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.