روند بستری و مرگ ناشی از کووید-۱۹ در اغلب استان ها صعودی و مرگ و میر نیز در حال افزایش است؛ وجود ۳۰۶ شهرستان قرمز کرونایی نشانی بر این صعودهاست.

روند صعودی بیماری در اغلب استان‌ها

به گزارش قدس آنلاین،  در حال حاضر ۲۱۶ میلیون و ۲۱۲ هزار و ۸۵۴ نفر در دنیا به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۱۹۳ میلیون و ۱۹۵ هزار و ۹۹۰ نفر بهبود یافته و چهار میلیون و ۴۹۸ هزار و ۹۷۴ نفر از بین رفته‌اند. در ایران نیز مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۸۹۵ هزار و ۴۴۸ نفر رسید که از این تعداد ۴ میلیون و ۱۱۷ هزار و ۹۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند، اما متاسفانه ۱۰۵ هزار و ۹۰۱ نفر به دلیل ابتلا به کرونا جان باخته‌اند.

باید توجه کرد که در حال حاضر ۳۰۶ شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی، ۱۱۰ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۳۲ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

همچنین بر اساس نقشه رنگ‌بندی جدید، شهرهای اسکو، کلیبر در آذربایجان شرقی، پیرانشهردر آذربایجان غربی، بیله سوار در اردبیل، برخوار، دهاقان، شاهین شهر و میمه در اصفهان، درمیان، سرایان در خراسان جنوبی، بجستان، جوین، کوهسرخ در خراسان رضوی، سلطانیه در زنجان، مهدی شهر در سمنان، سرچهان، فراشبند در فارس، رومشکان در لرستان، دهگلان، کامیاران در کردستان، وارد وضعیت قرمز می‌شوند.

در عین حال بر اساس نقشه رنگ‌بندی جدید، شهرستان‌های آران و بیدگل در اصفهان، دشتی، دیر، دیلم، عسلویه در بوشهر، بهارستان، پاکدشت، پردیس و پیشوا در تهران، جغتای در خراسان رضوی، سرخه در سمنان، ایرانشهر، بمپور، زابل، سراوان، سیب و سوران، قصرقند در سیستان و بلوچستان، ارسنجان، اوز، زرقان، گراش در فارس، آمل، بابل، بابلسر، بهشهر، جویبار، سوادکوه، سوادکوه  شمالی، فریدونکنار، قائم شهر، محمودآباد، میاندورود، نوشهر، چالوس، کلاردشت، گلوگاه در مازندران، آشتیان، تفرش، دلیجان، کمیجان در مرکزی، ابوموسی، حاجی آباد، سیریک، پارسیان، کیش در هرمزگان، رابر، راور، رفسنجان، رودبار جنوب، ریگان، سیرجان، فاریاب، قلعه گنج، نرماشیر، کهنوج در کرمان، باشت، دنا در کهگیلویه و بویر احمد، رامیان، علی آباد، مراوه تپه، مینودشت، کردکوی، گالیکش در گلستان، املش، رضوانشهر، رودسر، شفت، فومن در گیلان، ابرکوه، بهاباد، تفت، خاتم در یزد از وضعیت قرمز خارج شدند.

افزایش ۱۰.۴ درصدی در تعداد فوت‌شدگان بیماری طی یک هفته در کشور

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، از ۲۹ مرداد ماه تا چهارم شهریور ماه ۱۴۰۰ مقارن با هفته ۷۹ اپیدمی در کشور، تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی شده در کشور ۲۱۲۳۰۹ نفر بوده است. همچنین موارد بستری جدید طی این مدت ۳۳۰۹۰ نفر بوده و فوتی‌های جدید ۴۴۵۳ نفر بوده است. بر این اساس کاهش ۹ درصدی در موارد سرپایی مثبت،  کاهش کمتر از ۱ درصد (۰.۷ درصد) در تعداد بیماران بستری و  افزایش ۱۰.۴ درصدی در تعداد فوت‌شدگان بیماری را در هفته اخیر نسبت به هفته ماقبل شاهد بوده‌ایم.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.