حسین شهابی کارگردان سینما بیان کرد که من تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار فیلمم خودم هستم و با هزینه شخصی فیلم می‌سازم.

سینماگران نمی‌توانند بی‌کار در خانه بنشینند/ مستقل فیلم می‌سازم

به گزارش قدس آنلاین، حسین شهابی کارگردان سینما درباره تازه‌ترین فعالیت‌های خود گفت: «بی‌صدا» آخرین فیلم من بود که اکران شد و در حال حاضر فیلم اکران‌نشده‌ای ندارم. به تازگی درخواست پروانه ساخت برای فیلم «تست آخر» داده‌ام. پیش‌تر برای فیلمنامه «رودررو» پروانه ساخت دریافت کرده بودیم که از ساخت آن انصراف دادیم.

وی افزود: شرایط کرونا موجب شد امکانات مالی ساخت «رودررو» را از دست بدهیم و ساخت آن را به سال آینده موکول کردیم. فیلم پرهزینه‌ای بود که به نسبت آن فیلمنامه مستقل‌تری را دست گرفته‌ام که ان‌شاالله با صدور پروانه ساخت آن را کلید خواهیم زد.

شهابی گفت: فیلمنامه «تست آخر» داستانی درباره جوانان دارد و موضوع اصلی آن آموزش بازیگری در آموزشگاه‌های سینمایی است. این سوژه را سال‌ها در ذهن داشتم و حالا سراغ ساخت آن رفته‌ام. در این فیلم فلسفه این جنس آموزش‌های سینمایی را بررسی می‌کنیم و اینکه چقدر مفید است. طبق تجربه خودم و مانیفست بزرگان سینما به این موضوع می‌پردازم و آسیب‌شناسی و کالبدشکافی خواهم کرد.

این کارگردان سینما درباره روند دریافت پروانه ساخت فیلم در موعد تغییر مدیران سینمایی هم گفت: ما درخواست خود را پیش‌تر داده‌ایم و دیگر منتظر نتیجه هستیم ولی اگر زمان هم ببرد ناگزیر باید منتظر بمانیم تا پروانه ساخت صادر شود.

شهابی درباره اختلال در فرآیند اکران فیلم‌ها و بلاتکلیفی فیلم‌های در دست ساخت هم بیان کرد: کسانی که شغل‌شان فیلمسازی است، نمی‌توانند به این مسائل فکر کنند و بی‌کار در منزل بنشینند. شخصاً هم غالباً فیلم‌های مستقلی ساخته‌ام که گیشه آن‌چنانی نداشته‌اند اما بالاخره دیده می‌شوند. این فیلم‌ها چندان پرهزینه نیستند. فیلم‌های پرهزینه غالباً لابی‌های خود را برای اکران هم دارند، همین امسال می‌سازند و همین امسال هم اکرانش می‌کنند. فیلم‌هایی که پشت در می‌مانند یا فیلم‌های مستقل هستند یا فیلم‌هایی که با مافیای اکران ارتباطی ندارند. در هر حال تعداد فیلم‌های کم شده و نمی‌توان سینما را تعطیل کرد. در جشنواره فیلم فجر هم فیلم‌ها بیشتر ویدئویی بودند و کار سینمایی خیلی کم داشتیم.

وی افزود: من تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار فیلمم خودم هستم و با هزینه شخصی فیلم می‌سازم، برای اکران آن هم پیش‌بینی‌هایی کرده‌ام. طبیعتاً ما وقتی فیلمی می‌سازیم به عرضه آن در سینما فکر می‌کنیم. با شرایطی که در سینماها شاهد هستیم، ممکن است فیلم را در پلتفرم‌ها عرضه کنیم.

این کارگردان سینما درباره کوچ بخشی از سینماگران به شبکه نمایش خانگی و سریال‌سازی هم گفت: مکانیزم پلتفرم‌ها در همه جای دنیا سریال‌سازی را فعال کرده و طبیعتاً ایران هم از این قافله عقب نمانده است. طبیعی بود به این سمت برویم و اشکالی هم نمی‌توان بر آن گرفت. وقتی سینما در سایه کرونا با محدودیت‌هایی مواجه است می‌توان در حوزه‌های دیگر فعالیت کرد و بچه‌های سینما هم درآمدی داشته باشند. به خودم هم یکی دو سریال پیشنهاد شده که در حال فکر کردن به آن هستم و اگر شرایطش را داشته باشم بعد از این فیلم، سراغ آن هم می‌روم.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.