سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: طی هفته گذشته و روزهای تعطیل کمبود میزان سرم در استان داشتیم اما با ترخیص سرم های وارداتی از گمرک و توزیع آن ها در سطح کشور، در حال حاضر کمبودی در این زمینه نداریم.

کمبود "سرم" در کهگیلویه و بویراحمد نداریم

به گزارش قدس آنلاین، "دکتر رحمت‌اله افشار"  افزود: کمبود میزان سرم در استان طی هفته گذشته و روزهای تعطیل داشتیم اما با سرم های وارداتی که از گمرک ترخیص و در سطح کشور توزیع شدند، در حال حاضر کمبودی در این زمینه نداریم.

وی اظهار کرد: اولویت توزیع سرم برای بیمارستان ها، کلینیک های جراحی محدود و درمانگاه های درمانی است و بخش خصوصی را اولویت دوم قرار دادیم.

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: کمبودی در زمینه داروی رمدسیویر در سطح استان نداریم، این دارو را تنها به بیمارستان های معین کرونا و بخش های سرپایی بیمارستان ها اختصاص دادیم.

افشار عنوان کرد: در مورد بعضی داروها که در کشور به صورت سهمیه ای است از جمله آمفوتریسین B لیپوزومال که دارویی وارداتی است و در سطح کشور کمبود داریم و میزان بقیه داروها به نسبت خوب است و کمبودی نداریم.

وی ادامه داد: معمولا از زمانی که داروهای کرونا را تنها به داروخانه های بیمارستان های معین کرونا اختصاص دادند، تخلف محرزی نداشتیم.

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در خصوص داروخانه های استان بیان کرد: تعداد ۹۶ داروخانه و ۱۲۰ داروساز در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد داریم که در بعضی داروخانه های شبانه روزی کمبود مسئول فنی داریم و معمولا دانشجوهای ترم آخر را جایگزین این کمبود می کنند.

افشار اظهار کرد: دیرکرد در پرداخت مطالبات داروخانه ها از طرف بعضی بیمه ها از مهمترین مشکل داروخانه های استان است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.