مدیر جهاد کشاورزی املش گفت: افزایش قیمت کود و سم موجب شد که امسال بر رنج تولید برنج برنج کاران افزوده شود.

افزایش رنج تولید برنج در پی افزایش قیمت نهاده‌ها

به گزارش قدس آنلاین، مهدی صفری از اتمام برداشت برنج در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: برداشت برنج در ۹۵ درصد شالیزارهای این شهرستان به صورت مکانیزه انجام شد.

وی افزود: به کشاورزان توصیه کردیم برای ارتقای درآمدشان و همچنین افزایش تولید برنج سفید شهرستان املش نسبت به پرورش راتون و کشت دیگر محصولات کشاورزی اقدام کنند.

صفری با اشاره به اینکه با ارتقای درآمد کشاورزان شاهد خواهیم بود که تخلفات کمتری در اراضی ارزشمند کشاورزی صورت بگیرد، ادامه داد: هیچ تغییرکابری در شالیزارها نباید اتفاق بیفتد و در صورت مشاهده با متخلفین برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

مدیر جهادکشاورزی املش خاطرنشان کرد: متاسفانه تخلفات تغییرکاربری هم توسط افراد بومی و هم به صورت غیربومی انجام می‌شود و در گذشته افراد محلی همکاری بیشتری با افراد غیربومی برای تغییرکاربری داشتند که خوشبختانه اخیرا چنین مواردی کاهش یافته است.

وی افزود: در این شهرستان به طور میانگین ۱۴ هزار تن شلتوک تولید می‌شود و یکی از باکیفیت ترین برنج‌های استان گیلان محسوب می‌شود.

صفری با اشاره به اینکه در حال حاضر برنج کیلویی ۴۰ هزار تومان به فروش می‌رسد، تصریح کرد: امسال هزینه تولید برنج بسیار زیاد بود و این امر موجب شد که بر رنج تولید برنج برای کشاورزان افزوده شود.

وی گفت: به دلیل گرانی برخی از نهاده‌ها، برخی از کشاروزان نتوانستند برخی از کودها را به اندازه کافی بخرند و به میزان کمتری در شالیزارهایشان استفاده  کردند و امیدواریم با اختصاص تسهیلات کم بهره به کشاورزان، سال آینده سال زراعی بهتری برای برنجکاران شود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.