وزیر اقتصاد از گمرک خواست تا با همکاری دیگر دستگاه‌های مربوطه ثبت تلفن همراه مسافری بدون نیاز به مراجعه حضوری انجام شود.

دستور وزیر اقتصاد برای غیرحضوری شدن رجیستری تلفن همراه

به گزارش قدس آنلاین، ‌سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی پیرو بازدید میدانی از گمرک فرودگاه امام خمینی(ره) دستوراتی را برای رفع مشکلات به رئیس کل گمرک صادر کرد و خواستار تسهیل شرایط برای مسافران و کالاها شد.

در این نامه مورخ ۶ شهریورماه امسال آمده است: در بازدید میدانی از گمرک فرودگاه امام خمینی(ره)، در خصوص رجیستری تلفن همراه شکایات هم وطنان از فرایند این موضوع مشاهده گردید. بررسی ها نشان می دهد دریافت عوارض جهت رجیستری تلفن همراه به روش فعلی موجب ایجاد فساد به دلیل رانت انحصاری واردات گردیده و حق مسلم مسافرین را تضییع نموده است. با توجه به اختیارات گمرک ایران که در قانون امور گمرکی تصریح شده است، لازم است اقداماتی به منظور برطرف شدن مشکلات پیش آمده انجام گیرد.

از این رو مقتضی است با محوریت گمرک جمهوری اسلامی ایران، کارگروهی متشکل از ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تشکیل و ظرف مدت ۱۰ روز فرآیند مربوطه به نحوی تنظیم گردد که ثبت کلیه تلفن های همراه مسافری به جز کالاهای لوکس (که مصادیق آن در کارگروه تعیین و اعلام می گردد) و نیز فرآیند واردات تجاری این محصولات بدون نیاز به مراجعه حضوری و صرفا از طریق یک درگاه غیر حضوری انجام شده و از تشکیل صف های رجیستری تلفن همراه و کالاهای مشابه و یا مراجعه به سامانه های مختلف جلوگیری به عمل آید.

همچنین ترتیبی اتخاذ گردد تا در مورد تلفن های همراه مورد استفاده مسافرین (مستعمل) و یا هدیه های همراه مسافرین همانند کالاهای تجاری قلمداد نشده و با کمترین تشریفات و سریعترین زمان رجیستر شوند.

ضروری است است گزارش جلسات و اقدامات به این وزارت خانه اعلام گردد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.