رئیس اتاق بازرگانی بیرجند با بیان اینکه محصول زرشک سال گذشته کشاورزان استان هنوز در انبارها باقی مانده است، گفت: برای حل مشکلات باید برنامه ریزی صحیح و به موقع انجام شود.

محصول سال گذشته زرشک کاران در انبارها/ موانع صادراتی برداشته شود

به گزارش قدس آنلاین، محسن احتشام یکی از خواسته های به حق کشاورزان استان را تعیین قیمت منصفانه برای زرشک و زعفران استان عنوان کرد و افزود: راهکار هایی به وجود آید که قیمت تعریف شده نیز حفظ شود و بازار محصول کشاورز را با همان قیمت تعیین شده خریداری کند.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از راهکارهای حل مشکلات این است که سرمایه در گردش واحدهای فراوری زرشک و زعفران تامین شود.

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند با تاکید بر اینکه باید موانع پیش روی صادرات زرشک و زعفران برداشته شود، بیان داشت: زرشک یکی از محصولات استراتژیک و مهم استان است که ۳۶ هزار خانوار در روستاهای استان و محروم ترین نقاط از محل تولید این محصول امرار معاش می کنند.

وی بیان داشت: تشکل های بخش خصوصی خواهان سازماندهی و ساماندهی بازار و بازاریابی محصولات استراتژیک استان هستند.

احتشام بر برنامه ریزی به موقع برای حل مشکلات زرشک و زعفران هم تاکید کرد و افزود: هنوز که فصل برداشت زرشک شروع نشده باید برای آن برنامه ریزی و استراتژی های لازم را تبیین کنیم.

وی با بیان اینکه باید راهکارهایی را اجرایی کنیم که مشکلات زرشک کار و زعفران کار را حل کنیم، ادامه داد: حجم زیادی از محصول زرشک سال گذشته کشاورزان در انبارها باقی مانده است.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی استان در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مسائل و مشکلات زرشک را مطرح کرد و مصوب شد جلسه تخصصی برای این محصول در ۲۰ شهریور برگزار شود، گفت: امیدواریم به موقعیتی برسیم که بتوانیم برای خرید محصول زرشک کشاورزان استان کمک کنیم.

وی با اشاره به سهم ناچیز زرشک در سبد صادرات غیر نفتی کشور عنوان کرد: سالانه بیش از ۲۲ هزار تن زرشک خشک در استان تولید می شود اما رقم صادراتی آن بسیار ناچیز است.

احتشام با بیان اینکه سال گذشته ۳۲۰ تن از محصول زرشک استان صادر شده است، گفت: در سال جاری نیز تا کنون ۱۹۰ تن زرشک صادرات شده است.

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند تاکید کرد: برای حل مشکلات زرشک باید صادر کننده و سرمایه گذار حمایت شود.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.