پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید: هواداران نباید در نقل و انتقالات، باشگاه را تحت فشار بگذارند.

عبدی: پرسپولیس، ستاره می‌سازد

به گزارش قدس آنلاین، حسین عبدی درباره روند نقل و انتقالات باشگاه پرسپولیس و جدایی دو ستاره این باشگاه اظهار کرد: هر مدیری که در باشگاه پرسپولیس کار می کند مطمئنا همه تلاشش را انجام می دهد که بهترین عملکرد را داشته باشد مگر اینکه به خاطر مشکلاتی این تلاش نتیجه نداشته باشد. باید در نظر داشته باشیم که هم باشگاه و هم بازیکن حق دارند که تصمیم بگیرند. نکته ای که بسیار مهم است و نباید فراموش شود این است که باشگاه باعث پیشرفت و بالندگی بازیکنان می شود و به همین خاطر در قرارداد باید کفه ترازو به سمت باشگاه سنگینی کند اما به هر حال حق هر بازیکنی است که برای آینده خود تصمیم بگیرد.

او افزود: در گذشته ستاره های زیادی بودند که اگر الان بازی می کردند مبالغ بسیار زیادی را به عنوان دستمزد دریافت می کردند همانطور که در دوره بازیگری‌شان هم پیشنهادات زیادی به آن ها می شد اما آن پیشنهادات را به خاطر باشگاه محبوبشان قبول نمی کردند. الان همان تصمیمات باعث شده این دسته از ستاره ها مشکلاتی در زندگی خصوصی خود داشته باشند. این را گفتم که بگویم اگر الان بازیکنی تصمیمی می گیرد قاعدتا به فکر آینده خود هم است.

وی افزود: خیلی از پیشکسوتان فوتبال ایران الان شاید وضع مالی مناسبی نداشته باشند اما غرور و تعصبشان اجازه نمی دهد که وارد مباحث دیگر بشوند. اگر آن ها هم در گذشته از باشگاه محبوب شان دل می کندند قطعا می توانستند از نظر اقتصادی زندگی بهتری داشته باشند. احمد نوراللهی و کنعانی زادگان هم باید برای آینده خود تصمیم بگیرند. اگر می ماندند قطعا هواداران خوشحال می شدند اما حق دارند که برای آینده خود تصمیم بگیرند. احمد نوراللهی به عنوان یک بازیکن جوان به پرسپولیس آمد و در این باشگاه به بالندگی رسید. من فکر می کنم نوراللهی دینش را به پرسپولیس ادا کرده و الان حق دارد تجربه جدیدی کسب کند. کنعانی زادگان هم برای پرسپولیس باعث افتخار بوده است. به هر حال آن ها جدا شدند و باشگاه باید به آینده فکر کند.

عبدی در ادامه درباره جذب بازیکنان جدید برای پرسپولیس هم گفت: ستاره ها در تیم ساخته می شوند و گاهی بازیکن ستاره به یک تیم نمی‌رود بلکه در آن تیم به ستاره تبدیل می شود. بنابراین همین بازیکنانی که الان به پرسپولیس اضافه شده‌اند هم می توانند در آینده ستاره شوند. آن ها باید بدانند به کجا آمده اند و چه وظیفه سنگینی روی دوش‌شان است.

عبدی ادامه داد: وقتی بازیکنی به پرسپولیس می آید صرفا نباید به انگیزه های مالی فکر کند بلکه باید گاهی مباحث مالی به پرسپولیس بیایند اولویت دوم و سوم بازیکن قرار بگیرد  چون قرار است بازیکن پرسپولیس باشند و در پرسپولیس می توانند خودشان را بیشتر به فوتبال ایران نشان دهند. به هر حال من معتقدم نباید جای نگرانی باشد چون پرسپولیس تیمی است که می تواند از بازیکنان ستاره بسازد. تضمینی هم وجود ندارد که اگر بازیکنی ستاره باشد و به یک تیم برود، در آن تیم موفق باشد. با این حال امیدوارم بازیکنان جدید، ستاره هایی برای پرسپولیس بشوند.

او در ادامه درباره مشکلات نقل و انتقالات برای مدیران باشگاه هم گفت: متأسفانه گاهی در انعقاد قرارداد، مدیران به بیراهه می روند و این بیراهه رفتن به نفع باشگاه ها نیست. در قراردادها حق باشگاه ها هم باید لحاظ شود. گاهی یک بازیکن که نام و نشانی ندارد به پرسپولیس می آید و ارزشش چند برابر می شود و بدون اینکه حق ترانسفر بدهد به یک باشگاه دیگر می رود بنابراین وقتی قرار است قراردادی امضا شود باید دقت شود که باشگاه متضرر نشود. در این زمینه هواداران هم باید کمک کنند و باشگاه را تحت فشار نگذارند چون وقتی باشگاه تحت فشار قرار می گیرد شاید قراردادی منعقد شود که خیلی به نفع باشگاه نباشد. باشگاه باید در بحث ترانسفر هم درآمد داشته باشد اما وقتی تحت فشار باشد نمی تواند قراردادی ببندد که به نفع آینده باشگاه است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.