مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به واکسینه شدن ۹۰ درصد معلمان استان گفت: آماده برگزاری حضوری کلاس‌ها در صورت تصویب ستاد کرونا هستیم.

آماده برگزاری حضوری کلاس‌ها هستیم/واکسینه شدن ۹۰ درصد معلمان

به گزارش قدس آنلاین، محمد علی واقعی اظهار کرد: برای آماده‌سازی مدارس جهت شروع به فعالیت آموزشی در آغاز سال تحصیلی، شورایی به نام شورای پروژه مهر از خرداد در خراسان‌جنوبی شروع به فعالیت کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: این شورا در قالب کارگروه‌های متعدد بحث فضای مدارس، تجهیزات، نیروی انسانی و … را مورد بررسی قرار می‌دهد تا نیازهای هر مدرسه برای شروع به کار آموزشی احصاء شود.

واقعی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد معلمان و کادر اداری مدارس ما واکسن زده‌اند، بیان‌کرد: در صورت تصویب ستاد  کرونا ما آمادگی کامل را برای برگزاری کلاس‌های درس در مهرماه داریم و مشکل خاصی در خراسان‌جنوبی از این جهت وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در ۱۸ ماه گذشته سه میلیارد تومان سرانه بهداشتی به مدارس خراسان‌جنوبی واریز شده است، ادامه‌داد: امسال نیز قبل از شروع به کار مدارس سرانه بهداشتی برای مدارس خراسان‌جنوبی واریز خواهد شد تا از این جهت دغدغه‌ای وجود نداشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: سال گذشته با احتساب نوآموزان پیش دبستانی ما ۱۷۲ هزار دانش‌آموز در خراسان‌جنوبی داشتیم که امسال طبق روال سال‌های قبل دو- سه هزار به این جمعیت افزوده می‌شود.

واقعی یادآور شد: در بحث آموزش غیرحضوری نیز ما در مناطقی که زیر ساخت اینترنتی وجود داشته است روال کار آموزش را ادامه دادیم و همچنین بررسی کردیم که در خراسان‌جنوبی چه تعداد دانش‌آموز از داشتن تبلت‌بی بهره هستند.

وی گفت: بر اساس بررسی‌های ما حدود ۱۸ هزار دانش‌آموز از داشتن گوشی و تبلت بی‌بهره بودند که البته بسیاری از آنان در مناطقی زندگی می‌کردند که اصولاً زیرساخت اینترنت وجود نداشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی یادآور شد: مسئولان مربوط در شرکت ارتباطات وعده داده‌اند که تا پایان سال ۱۴۰۰ همه مدارس خراسان جنوبی را به شبکه ملی اطلاعات متصل و زیرساخت اینترنت را در آنجا به وجود آورند.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.