رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت که با وجود کاهش ۵۱ نفره بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی استان طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد افراد با وضعیت وخیم و بدحال مبتلا به این ویروس در گلستان افزایشی است.

تعداد مبتلایان بدحال کرونا در گلستان همچنان افزایشی است

به گزارش قدس آنلاین، عبدالرضا فاضل اظهار داشت: در حال حاضر حال ۸۲ بیمار مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی گلستان وخیم است که پنج نفر بیشتر از روز گذشته است.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر آمار بستری‌ افراد مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه گلستان امروز نسبت روز گذشته با چهار نفر کاهش به ۲۰۲ نفر رسید.

وی یادآور شد: همچنین تعداد بیماران کرونایی بستری در گلستان از هزار و ۳۷۹ نفر در روز گذشته به هزار و ۳۲۸ نفر کاهش یافت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: وضعیت شیوع کرونا در  بندرگز، بندرترکمن، گمیشان، گرگان، آق‌قلا، آزادشهر، گنبدکاووس و کلاله قرمز و در کردکوی، علی‌آبادکتول، رامیان، مینودشت، گالیکش و مراوه‌تپه نارنجی است.

فاضل تاکید کرد: تا روز گذشته حدود ۵۴۵ هزار دُز واکسن در استان تزریق شده که ۴۲۸ هزار دُز در نوبت اول و ۱۲۷ هزار دُز در نوبت دوم بود.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن شاخص بستری افراد مبتلا به کرونا در گلستان از حدود ۱۱ نفر در هفته قبل به ۶ نفر در هر صدهزار نفر جمعیت در امروز رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همچنان بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، شرکت نکردن در تجمعات و ازدحام‌ها و شستن دست‌ها به صورت مداوم تاکید کرد و افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۵۷ نفر به صورت سرپایی داروی رمدسیویر دریافت کردند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.