مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از راه‌اندازی ۸۲۴ شغل جدید در پنج‌ ماهه ابتدای امسال برای مددجویان تحت حمایت این نهاد خبر داد.

راه‌اندازی ۸۲۴ شغل جدید برای مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، مجید الهی‌راد، با بیان اینکه برای ۸۲۴ اشتغال مستقیم ایجادشده ۲۸ میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است، افزود: ۵۴۶ طرح از طریق دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی به ارزش بیش از ۲۶ میلیارد تومان راه‌اندازی شده است.
وی با اشاره به اینکه امسال در مجموع ۲۴۶ میلیارد تومان اعتبار به اشتغال مددجویان تحت حمایت این نهاد اختصاص‌یافته است، افزود: اکنون ۱۲ درصد این منابع جذب و هزینه شده است.
مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی بابیان اینکه توانمندسازی و خودکفایی مددجویان از برنامه‌های این نهاد است، افزود: تسهیلات اشتغال‌زایی در حوزه‌های دام‌پروری، کشاورزی، خدمات، صنعت و صنایع‌دستی و... پرداخت‌شده است.
الهی‌راد بابیان اینکه برای مجریان طرح‌های اشتغال‌زایی که شغل ایجاد می‌کنند و با توجه به ظرفیت بازار نیازمند آموزش جدید هستند آموزش‌های پایدارسازی شغلی ارائه می‌شود، افزود: از ابتدای سال تاکنون ۷۵۴ نفر از متقاضیان اشتغال از دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه در سال جاری ۱۰۹ نفر از مددجویان نیز از طریق بنگاه‌های کاریابی در شرکت‌ها و کارخانجات استان صاحب شغل شدند، اضافه کرد: هدف‌گذاری امسال کمیته امداد خراسان شمالی ایجاد پنج هزار و ۴۲۸ طرح اشتغال است که تاکنون ۱۵ درصد این برنامه محقق شده است.
الهی‌راد با اشاره به اینکه مشاوره و راهنمایی لازم جهت اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی قبل از اجرا به متقاضیان ارائه می‌شود، ادامه داد: بعد از اجرای طرح و ایجاد اشتغال، کارشناسان فنی به‌صورت ماهانه و دوره‌ای از طرح‌ها بازدید به عمل می‌آورند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.