۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱
کد خبر: 766122

فرماندار زبرخان گفت: این شهرستان با تنش آبی مواجه است و با توجه به تغییرات اقلیمی این وضعیت در سال آینده هم ادامه خواهد داشت.

تنش آبی در  زبرخان

به گزارش قدس آنلاین، سیدیحیی سلیمانی  در آیین آغاز بهره‌برداری از طرح‌های امور آب‌ و فاضلاب زبرخان که به مناسبت هفته دولت صورت گرفت،  افزود: اکنون شهرهای خرو، درود، اسحاق آباد و قدمگاه از نظر آبی دچار مشکل هستند.

وی اظهار داشت: در ۱۵ سال گذشته بر اثر سوءمدیریت و سهل‌انگاری صورت گرفته خرو علیا با برداشت‌های غیرمجاز آب روبه رو شده است که برای حل این مشکل نیازمند همکاری شورای شهر خرو و انجام اقدامات جبرانی هستیم.
وی با اشاره به افتتاح ۴۲ طرح عمرانی هفته دولت با ۳۴۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان زبرخان، سهم حوزه آب‌وفاضلاب از این اعتبارات را، علیرغم وجود مشکلات زیاد در این بخش، بسیار اندک دانست.

سلیمانی بیان کرد: طرح ایجاد خط انتقال آب شهر اسحاق‌آباد، سایت کلرزنی خرو علیا، اصلاح و توسعه شبکه‌های توزیع شهرستان به طول پنج کیلومتر، اتصال مخازن شهر درود و بهره‌برداری از مخزن هزار مترمکعبی و مهندسی مجدد تاسیسات چهار حلقه چاه که موجب افزایش ۳۰ لیتر بر ثانیه ای توان تولید شده مجموعا با ۲۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید که برای اجرای خط انتقال مخازن خرو علیا به هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار دیگر نیاز است.
فرماندار زبرخان افزود: امروز توسعه و آبادانی این شهرستان، در گرو وحدت و همدلی است و باید همه مدیران توجه داشته باشند که تصمیم‌گیری‌هایشان بر همه حوزه‌ها تاثیرگذار است.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.