۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴
کد خبر: 766129
مفهوم مسئولیت اجتماعی و همدردی با هموطنان

ایران و ایرانی سمبل یک تمدن بزرگ و فرهنگ غنی و تاریخی کهن است که نخستین آموزه های نوع دوستی و بشر دوستی از قلب مردان و زنان فرهیخته این سرزمین برخاسته است.

حافظه تاریخ فراموش نخواهد کرد در روزگاری که جنگ و کشتار و نسل کشی نیمی از جهان را فراگرفته بود این سرزمین مهد فرهنگ و صلح و بشردوستی و خواستگاه انسان های بزرگی بود که قلبشان برای نجات بشریت می تپید.

امروز هم ایرانیان علیرغم تمامی دردها، مشکلات اقتصادی و فشارهای جهانی الگوی انسانیت و نوع دوستی در سراسر جهان هستند و هنوز قلبشان برای هموطن در هر نقطه ای از جهان می تپد. هنوز وقتی جایی در نقطه ای از این کشور انسانی درد می کشد، زلزله ای اتفاق می افتد، به یک هموطن هتک حرمت می شود، وقتی در نقطه ای از این کشور مردم آب ندارند، هوای سالم ندارند این مردم، همان هایی که در ۸ سال جنگ تحمیلی از عزیزترین داشته های خود برای وطن گذشتند برای یکدیگر به پا می خیزند، اشک می ریزند و از جان و مال خود برای هموطن دردکشیده دریغ نمی کنند.

کافیست این حقایق تاریخی را به یادآوریم تا مفهوم واقعی مسئولیت اجتماعی را درک کنیم.

مسئولیت اجتماعی یا CSR مفهومی است بسیار گسترده و تاثیر گذار در توسعه پایدار هر جامعه و بیانگر مسئولیت یا نقشی است که یک سازمان، شرکت یا فرد در قبال جامعه، اقتصاد و محیط زیست دارد.

مسلما هر سازمانی تنها در مقابل ذی نفعان و سهامداران خود مسئول نیست بلکه مسئولیت و وظایف بزرگتری در مقابل جامعه ای که در آن فعالیت می کند دارد چرا که از منابع طبیعی، اقتصادی و انسانی آن جامعه استفاده می کند و باید در قبال آن مسئولانه عمل کند.

رفتار مسئولانه در قبال تک تک افراد جامعه و محیطی که در آن زندگی می کنیم و تامین نیازهای مردم، ارتقائ کیفیت محصولات و تولیدات، فقر زدایی، ارتقای کیفیت و سبک زندگی سالم برای افراد جامعه و برخورد مسئولانه با آسیب های زیست محیطی و آسیب های اجتماعی، نه تنها وظیفه دولت و مسئولین بلکه رسالت تک تک ماست.

شرکت ها، سازمان ها یا بنگاههای اقتصادی که با تولیدات خود به محیط زیست صدمه می زنند، به حقوق مشتریان و مصرف کنندگان خود احترام نمی گذارند، در قبال کارکنان خود و حقوق آنها رفتار غیرمسئولانه ای دارند به مرور مقبولیت برند خود را از دست داده و از چرخه کسب و کار حذف می شوند.

بنابراین داشتن تعامل سازنده با مشتریان، تامین کنندگان، رسیدگی به اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه، رعایت اخلاق مداری و پایبندی الزامات قانونی و رفتا مسئولانه در قبال محیط زیست یک وظیفه مسلم و مسئولیت اجتماعی است و در عین حال به حفظ جایگاه مناسب برند در جامعه و بازار کسب و کار کمک می کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.