نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در مواجهه با فضای مجازی منفعلانه عمل می‌کنیم و بیش از آنکه بر آن تأثیر بگذاریم از آن تأثیر می‌پذیریم.

 در مواجهه با فضای مجازی منفعلانه عمل می‌کنیم

به گزارش قدس آنلاین، بیژن نوباوه وطن نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی   با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای هیات دولت با ایشان مبنی بر سالم‌سازی فضای فرهنگی کشور گفت: منظور رهبر معظم انقلاب از سالم‌سازی انجام امور زیربنایی است و کار زیربنایی با تغییر مدیران و افراد محقق نمی‌شود.

وی افزود: ما در حوزه فرهنگ نیازمند اصلاحات ساختاری هستیم و این اصلاحات شامل تولید محتوا و ایجاد برنامه برای ارائه یک سبک زندگی سالم به مردم می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: واقعیت این است که ما در مواجهه با فضای مجازی منفعلانه عمل می‌کنیم و بیش از آنکه بر آن تأثیر بگذاریم از آن تأثیر می‌پذریم و این مسأله نیازمند انجام اقدامات مقتضی است.

نوباوه خاطرنشان کرد: گرچه فضای مجازی بخش قابل توجهی از جامعه را فرا گرفته، اما باز هم صدا و سیما تأثیر خود را دارد و ما باید با ارائه و معرفی یک  سبک زندگی صحیح زمینه را برای ارائه اصلاحات در حوزه فرهنگ در جامعه فراهم آوریم.

وی افزود: طبیعی است وقتی مسائل فرهنگی جامعه در مسیر خود نباشد، مفاسد اخلاقی و اجتماعی نیز به دنبال آن می‌آید و دیگر نه به عنوان یک فساد، بلکه به عنوان یک روش و یک منش جای خود را در میان مردم و در میان جامعه باز می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: آسیب‌های اجتماعی همچون طلاق و بزه‌های اجتماعی و حتی بالا رفتن سن ازدواج و کاهش فرزندآوری اینها همه از ثمرات سبک غلط زندگی است که به دلیل فقدان فرهنگ‌سازی لازم در جامعه اتفاق افتاده و می‌افتد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.