۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴
کد خبر: 766136

مشکلات و تنگناهای اقتصادی، معضل بیکاری و ایجاد فرصت های شغلی، تامین نیازهای اساسی مردم در شرایط تحریم، مستلزم گرداندن پر قدرت چرخ های صنعت و تولید، جلوگیری از رانت و قاچاق و مبارزه با فساد اقتصادی در تمامی سطوح، شنیدن دردها و مشکلات اقشار جامعه و پاسخگویی به آنها است.

توسعه پایدار؛ در گرو عزم ملی و «جلوگیری از رانت»

ایران مهد پرورش اسوه های ایثار و پایمردی و بزرگانی چون شهیدان رجایی و باهنر است که از دامان انقلاب برخاسته و امروز پس از گذشت ۴ دهه هنوز نامشان بر تارک تاریخ انقلاب می درخشند.

بزرگ مردانی بی ادعا که در عین تواضع، صلابت و قدرت مدیریت کشور را با شناخت دردهای اقشار مردم و تلاش خالصانه برای بهبود وضع معیشتی و سایر مشکلات جامعه به نسل های بعد از خود آموختند. آنهم در شرایطی که در سال های ابتدایی انقلاب کشور با مشکلات و چالش های بسیاری دست و پنجه نرم می کرد و دشمنان و منافقان برای خشکاندن ریشه انقلاب عزم خود را جزم نموده بودند پایمردان عرصه خدمت و آزادگی برای حفظ نهال نوپای انقلاب مخلصانه جهاد کردند و جان خود را در مسیر این آرمان مقدس فدا کردند.

و امروز در این برهه حساس، کشور بار دیگر در مسیری سرنوشت ساز قرار گرفته و درخت تنومند انقلاب امروز بیش از هر زمان دیگری به پایمردی و جهاد مدیران و دولتمردان و اخلاص در تفکر و عمل نیاز دارد.

در شرایطی که آمریکا و هم پیمانانش در تقلا برای انزوای اقتصادی و سیاسی کشور هستند و از هیچ کوششی برای تحریم و تحت فشار قرار دادن این کشور فروگذار نکرده اند دولت و مسئولین مسئولیتی بسیار سنگین و خطیر بر دوش دارند و در صحنه آزمونی بزرگ نقش آفرینی می کنند.

قطعا مشکلات و تنگناهای اقتصادی، معضل بیکاری و ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان، تامین نیازهای اساسی مردم در شرایط تحریم، گرداندن پر قدرت چرخ های صنعت و تولید، جلوگیری از رانت و قاچاق و مبارزه با فساد اقتصادی در تمامی سطوح، شنیدن دردها و مشکلات اقشار جامعه و پاسخگویی به آنها، در کنار نیاز کشور به دیپلماسی صحیح سیاسی یک رویکرد عظیم جهادی می طلبد که مسئولیت و رسالت مدیران و دولتمردان کشور را سنگین تر می کند.

تحقق هدف مهم توسعه پایدار نیازمند یک عزم ملی و مدیریت درست و کارشناسانه در تمامی عرصه هاست. باید مدیران توانمند، نخبه، توسعه گرا، عملگرا و دارای تفکر جهادی در تمامی سطوح و ارکان پیکره اقتصاد و برنامه ریزی کشور به کار گرفته شوند و شایسته سالاری به مفهوم واقعی اجرایی شود. توانمند سازی و تقویت بخش خصوصی از ارکان مهم ایجاد انگیزش برای سرمایه گذاری و فضای امن کسب و کار است. تقویت شرکتهای رقابت پذیر و کمک به گسترش رقابت مثبت و سازنده، آشنایی و پیاده سازی دقیق استانداردهای بین المللی و تجارت آموزش محور و شناخت درست حقوق و روابط بین الملل، ارتقای بهره‌وری عوامل تولید و توسعه فناوری و نیز فراهم شدن بسترهای لازم جهت بهبود و توسعه روابط تجاری بین‌المللی از ضرورت هایی است که برای محقق شدن یک فضای مطمئن برای کسب و کار و توسعه پایدار اقتصادی در کشور باید به آن بیش از هر زمان دیگری پرداخته شود.

کشور ما پتانسیل های بسیار بالایی دارد که اگر به درستی مورد بهره برداری قرار گیرد و از تمامی توان و دانش فنی و گنجینه های عظیم ملی در مسیر خودکفایی استفاده شود با اقتدار می توان در مقابل تمامی فشارهای جهانی ایستادگی کرد و در راستای تحول اقتصادی گام های بزرگی برداشت و این مهم به یک عزم ملی و جهادی در همه ارکان پیکره جامعه و دولت نیازمند است.

امید که دولت محترم بتواند در این برهه خطیر با عشق به خدمت خالصانه به مردم از این آزمون سرنوشت ساز سربلند بیرون آمده و با یاری خداوند متعال در مسیر رشد و اعتلای ایران عزیز از خود نقشی ماندگار بر جای گذارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.