قیمت خوراک دام و طیور در پی افزایش‌های اخیر خود امروز نیز روند افزایشی خود را ادامه داد تا همچنان یکه تاز گرانی‌ها باشد.

افزایش ۳ دلاری ذرت /۳ دلیل گرانی قیمت جهانی خوراک دام

به گزارش قدس آنلاین، قیمت خوراک دام و طیور در پی افزایش‌های اخیر خود امروز نیز روند افزایشی خود ادامه داد تا همچنان یکه تاز گرانی‌ها در بازارهای جهانی باشد.

خوراک دام و طیور که عمدتا از ذرت، کنجاله، سویا و جو تشکیل می‌شوند و به جهت تاثیری که در تولید محصولات پروتئینی مانند گوشت، مرغ، تخم مرغ و محصولات لبنی دارد جزو کالاهای اساسی به حساب می‌آید و روند افزایش خود را از دو سال گذشته ادامه می‌دهد، اما در چند ماه اخیر روند کاملا جهشی داشته است.

امروز نیز در ادامه این افزایش ها هر بوشل (ظرف اندازه‌گیری) ذرت با ۳ دلار افزایش نسبت به روز گذشته به قیمت ۵۵۳.۷۵ دلار به فروش رفت.

قیمت یولاف ۱۰.۷۵ دلار در هر بوشل رشد کرد و قیمت ۵۲۱.۷۵ دلار را ثبت کرد.

سه دلیل عمده برای افزایش قیمت خوراک دام در بازارهای جهانی وجود دارد

نخست اینکه خشکسالی تولید امسال را کاهش داده و به این دلیل قیمت صادرات را بیشتر کرده است.

دوم بیماری کرونا مبادلات کالا و مواد غذایی را محدودتر کرده است و سوم اینکه کشورها با توجه به شرایطی که وجود دارد، تامین داخل را در اولویت قرار داده اند.

ایران ۷۰ درصد خوراک دام و طیور مورد نیاز کشور را از طریق واردات تامین می کند و کمبود آن در بازار داخل به معضل بزرگ تولید کنندگان مرغ و گوشت کشور تبدیل شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.