سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران به اهمیت بازی‌های نخست در هر تورنمنتی اشاره کرد و گفت باید ایران با قدرت مقابل عراق و سوریه به پیروزی دست یابد.

شاهرخی: اگر عراق و سوریه را نبریم، کار به دعا و سجاده می‌کشد!

به گزارش قدس آنلاین همایون شاهرخی، در آستانه آغاز دیدارهای تیم ملی فوتبال ایران در انتخابی جام جهانی و مصاف با دو تیم عراق و سوریه که در گذشته گربه سیاه‌های ایران محسوب می‌شدند گفت: در مور فوتبال باید ببینیم امروز چطور هستند. ما کاری به تاریخ و گذشته نداریم. در حال حاضر جام‌جهانی سرآمد تمام مسابقات است و تیم‌ها با تمام قوا برای کسب سهمیه به میدان می‌روند. تیم‌هایی که وارد این مرحله می‌شوند، انگیزه بالایی دارند. ما به گذشته این کشورها کاری نداریم.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به اهمیت شروع مسابقات و بازی نخست مقابل سوریه و همینطور عراق تاکید کرد: مسلما باید با انگیزه ظاهر شویم و با قدرت مسابقات را شروع کنیم. "خشت اول چون نهد معمار کج، تا ثریا می رود دیوار کج." اگر بازی‌های نخست مقابل عراق و سوریه را نبریم باز هم کار به دعا و سجاده می‌کشد. اولین بازی مهم است. وقتی بازی را ببریم، با روحیه‌تر می‌شویم و حتی با تدارکات کم هم موفق خواهیم بود؛ هر چند همیشه تدارکات کم بوده و ما با این شرایط به مسابقات رفتیم.

او در واکنش به اینکه چرا برخلاف مسابقاتی که در بحرین برگزار شد، مردم نگرانی از بابت تیم ملی ندارند، اظهار کرد: هر بازی رسمی نگران کننده است اما فرق این بازی‌ها با دور قبل در این است که الان مربی تیم ملی آزمون خود را پس داده و مردم ترس کمتری دارند. وقتی تیم ملی از گروهش در بحرین بالا آمد، همچنان صحبت از تعویض سرمربی بود. وقتی عدم اطمینان پیش می‌آید مربی، کادرفنی و بازیکنان هم کم اعتماد می‌شوند. وقتی مربی سر جای خود بماند، یعنی اعتماد لازم هست و انگیزه برای موفقیت ایجاد می‌شود.

وی درباره برخی ایرادها در ساختار تدافعی تیم ملی که اسکوچیچ هم بارها به این معضل اشاره کرده است گفت: خط دفاعی ما کند است و حتما باید هافبک دفاعی مقابل آن‌ها بازی کند و توپ‌های اول را بزند. من ندیده‌ام طارمی و آزمون به عقب برگردند و به خط دفاعی کمک کنند. تیمی موفق می شود که در وهله نخست کار دفاعی خود را به خوبی انجام دهد. تمام قهرمان‌های جهان در ط دفاعی مستحکمی داشتند.  تیمی که ۹۰ دقیقه گل نخورد، بالاخره به گل می‌رسد.

شاهرخی درباره علت ساختار منسجم خط دفاعی تیم ملی در دوران حضور کی‌روش گفت: ما در آن دوره هافبک دفاع و کاپیتانی مانند جواد نکونام را داشتیم که در همه بازی‌ها در ترکیب ثابت بود. اما الان کاپیتان ما در هر سه بازی تغییر می‌کند. کاپیتان عصای دست سرمربی در زمین است چون خودم آزمایش کردم، می‌گویم تیم خوب باید کاپیتان ثابت داشته باشد.

سرمربی سابق تیم ملی تصریح کرد: باید کسی را کاپیتان تیم ملی کنند که بچه‌ها و مربی حرفش را قبولش داشته باشند و کاپیتان هم به مربی اعتقاد داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که تا چه میزان به موفقیت این تیم با دراگان اسکوچیچ خوشبین است گفت: مساله مهم لژیونرهای خارجی هستند که در اردو حضور ندارند. اگر بازیکنی از دل بازی‌های باشگاهی به تیم ملی بیاید، در تیم ملی هم راحت خواهد بود. فوتبال باشگاهی تازه در اروپا شروع شده و برخی از بازیکنان هم در ترکیب ثابت تیم‌های خود نیستند. باید اسکوچیچ در کوتاه مدت انسجام تیمی را ایجاد کند.

وی همچنین به اهمیت جام جهانی اشاره کرد و گفت: جام جهانی نقطه پایان آرزوی هر فوتبالیستی است و نهایتا هر فوتبالیستی جلوی عراق و سوریه می‌داند که باید به پیروزی برسد و به جام جهانی دست یابد. در جام جهانی همه دنیا شما را می‌بینند. عرق ملی و میهن پرستی هم خوب است اما مساله شخصی هم وجود دارد که هر بازیکنی دوست دارد در جام جهانی به میدان برود و خودش را نشان دهد. قانونا ما باید بهترین بازی‌ها را در مرحله انتخابی انجام دهیم و سجادی (وزیر ورزش) و عزیزی خادم (رئیس فدراسیون فوتبال) بهترین حمایت را از اسکوچیچ و بازیکنان انجام دهند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.