مسؤولان طرح همسنگرهای مسجدی با همکاری ستاد مردمی اربعین و آستان قدس رضوی، اقدام به توزیع روزانه ۲۰۰ سرم رایگان(با نسخه پزشک) در بین بیماران کرونایی نیازمند در حاشیه شهر مشهد می‌کنند.

مسجدی‌ها روزی ۲۰۰ سرم رایگان به نیازمندان حاشیه شهر مشهد می‌رسانند

به گزارش قدس آنلاین، مسؤول طرح همسنگرهای مسجدی  در خصوص این طرح  و توزیع سرم رایگان در مناطق کم‌برخوردار  شهر مشهد ، اظهار کرد: شروع کار از جایی بود که متوجه شدیم سرم در داروخانه‌ها یا نیست یا به مقدار اندک با قیمت بالا فروخته می‌شود؛ افراد ثروتمند یا آشنا دارند یا برخورداری مالی کافی برای تهیه سرم، اما افراد عادی باید یک سرم را به قیمت ۳۰۰ هزار تومان بخرند یا در کنار سروم به اجبار  قرص خاصی با قیمتی عجیب تهیه کنند.

حجت‌الاسلام محمدمهدی کاظمی با بیان اینکه، جامعه هدف ما دو دسته هستند، گفت: اول بیماران نیازمند مالی و دارویی و دوم بیماران فقط نیازمند به دارو، با توجه به اینکه خیرین پای کار آمده‌اند؛ تا اینجا منابع مالی تأمین شده و در مناطق محروم مشهد، سرم‌ها را رایگان و مستقیم به خود بیمار می‌دهیم.

ما در امر پزشکی دخالت نمی‌کنیم

وی عنوان کرد: ما تأکید داشتیم که خودمان  به صورت شخصی دخالت در امر پزشکی نکنیم؛ برای مثال، زمان استقرار در شهرک شهید رجایی با هفت درمانگاه صحبت کرده و به آن‌ها اطلاع دادیم که در فلان کوچه مستقر هستیم و فقط با نسخه دقیق شما یک سرم به هر فرد می‌دهیم.

مسؤول طرح همسنگرهای مسجدی با اشاره به اینکه ستاد مردمی اربعین، بسیج، یگان عملیات ناجا و ستاد امور مساجد خراسان رضوی بیشترین کمک‌ها را به این حرکت کردند، ادامه داد: این کار تنها با پنج نوجوان شروع شد که بسیجی و نخبه هستند و با از خود گذشتگی در جمع حضور پیدا کردند.

مادر حامله به دلیل نبود سرم در بیمارستان فوت کرد!

کاظمی تشریح کرد: بسیاری از کسانی که نسخه سرم داشتند ولی توان تهیه  آن را  نداشتند در میان مردم دیده می‌شدند که می‌گفتند ما توان مالی برای تهیه سرم را نداریم؛ روزی از یک بیمارستان با ما تماس گرفته شد و گفتند که زایمانی در بخش داشتیم که مادر دیر رسیده و به شدت به سرم نیاز داشت ولی به دلیل نبود سرم مادر فوت کرد!

وی با بیان اینکه، بچه‌ها با جان و دل برای کسانی که  کرونا دارند کار می‌کنند و جنگ تنها این نیست که با تفنگ به میدان بروید، تکمیل کرد: شرکت دارویی ثامن زیر نظر آستان قدس هم در امر رساندن سرم به ما بسیار کمک کردند و موافقت شده که به مدت ۱۰ روز به ما سرم بدهند.

روزانه ۲۰۰ سرم به مردم می‌دهیم

مسؤول طرح همسنگرهای مسجدی اعلام کرد: ما روزانه حدود ۲۰۰ سرم پخش می‌کنیم؛ روند به این صورت است که ما در مناطق مختلف مشهد به صورت سیار تحقیق می‌کنیم که کدام منطقه سرم کمتری دارد، آنجا را در اولویت می‌گذاریم، جالب است که پزشک یکی از درمانگاه‌ها برای خودش و منشی خودش هم نسخه نوشته تا سرم تهیه کنند و با قیمت بالاتر بفروشند، البته با پزشکان خوب و خداشناس هم بسیار برخورد داشته‌ایم.

کاظمی در پایان خاطرنشان کرد: شهید بهشتی می‌فرماید که در جمهوری اسلامی بسیاری از کارها را می‌توان انجام داد بدون اینکه هیچ‌گونه اسم و سمتی داشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.