در حالی که در کمتر از ۳ ماه گذشته، رشد نجومی قیمت بلیت هواپیما به یکی از چالش‌های اصلی تبدیل شده بود، اما در حال حاضر با فروکش کردن تقاضای سفر، نرخ‌ها به قیمت‌های بهار امسال بازگشته است.

قیمت بلیت هواپیما به نرخ‌های خردادماه بازگشت

به گزارش قدس آنلاین، از روزهای پایانی خرداد و ابتدای تیر ماه امسال، قیمت بلیت هواپیما با افزایش ۳۰ تا ۵۰ درصدی مواجه شد که اعتراض بسیاری از مسافران و نمایندگان مجلس را برانگیخت.

از ابتدای تیرماه، قیمت بلیت پروازهای تهران-مشهد به دامنه ۹۰۰ هزار تا ۱.۱ میلیون تومان و بخش مهمی از پرواهای تهران-کیش به بیش از ۱.۳ میلیون تومان رسیده بود.

پس از آن اگرچه سازمان هواپیمایی کشوری با تغییر و تحولاتی در سطح عالی مدیریت مواجه شد، اما مسئولان این سازمان و همچنین وزیر سابق راه و شهرسازی بارها بر لزوم رعایت نرخ نامه مصوب در شورای عالی هواپیمایی کشوری از سوی ایرلاین‌ها، تأکید داشتند.

حتی سیاوش امیرمکری سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری پس از آنکه انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام کردند افزایش قیمت بلیت کاملاً قانونی است، با ارسال نامه‌ای به شرکت‌های هواپیمایی خواستار بازگشت قیمت‌ها به روال سابق و پیروی شرکت‌های هواپیمایی از نرخ نامه ابلاغی در خرداد امسال شد؛ امیرمکری همچنین شرکت‌های هواپیمایی را به برخورد قضائی و معرفی به تعزیرات در صورت تداوم نرخ‌های نجومی بلیت سفرهای هوایی تهدید کرد.

در پی تقاضای وزیر سابق بهداشت در خصوص محدود کردن سفر با حمل و نقل عمومی به تعدادی از شهرها خصوصاً به شهر مشهد به دلیل تشدید شیوع کرونا در این شهر و پس از آن اعمال تعطیلات چند روزه کرونایی اخیر و نیز آغاز زودرس فصل کاهش تقاضای سفر (Low Season) که احتمالاً به دلیل شرایط کرونایی رقم خورده، در حال حاضر قیمت بلیت به نرخ‌های خرداد امسال بازگشته است.

این در حالی است که مهلت زمانی «محدودیت کاهش دوسوم از تعداد پروازها» که ستاد ملی مقابله با کرونا به سازمان هواپیمایی ابلاغ کرده بود، به پایان رسیده و ترافیک هوایی به روال قبل بازگشته است.

به عنوان مثال مجموع پروازهای ورودی و خروجی در فرودگاه مهرآباد در روز جاری (یکشنبه ۷ شهریور) به بیش از ۳۰۰ پرواز و فرودگاه مشهد به بیش از ۷۰ پرواز افزایش یافته است.

در حال حاضر قیمت بلیت هواپیما در مسیر تهران-مشهد برای فردا ۸ شهریور و چند روز آتی در برخی ساعات شبانه روز به کمتر از ۵۰۰ هزار تومان و در ساعات پُرتقاضاتر به دامنه ۷۰۰ هزار تومان رسیده است که از کاهش ۳۰ تا ۵۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما حکایت دارد.

همچنین قیمت بلیت پروازهای تهران-کیش و تهران-اهواز برای روزهای آخر هفته جاری (پنجشنبه و جمعه ۱۲ و ۱۳ شهریور) در بازه قیمتی ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان قرار دارد و نسبت به نرخ‌های میلیونی، عقب نشینی محسوسی را نشان می‌دهد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.