مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: افرادی که ۲ دز واکسن کرونا را دریافت کردند نسبت به افراد دیگر ۳۰ برابر شدت بیماری در آنها کمتر می‌شود.

واکسیناسیون کرونا ۳۰ برابر شدت بیماری را کمتر می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، رضا فدایی اظهار داشت: احتمال اینکه افراد پس از دریافت ۲ دز واکسن کرونا به نوع شدید بیماری مبتلا شوند، وجود دارد و این سبب شده است تا توجه مردم به ابتلای افرادی که واکسن کامل را دریافت کردند نسبت به افرادی که با واکسیناسیون به کرونا مبتلا نشدند، بیشتر باشد.   
مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت استان اصفهان افزود: از سوی دیگر افراد بسیاری با دریافت واکسن، کرونا نگرفتند اما کسی به آنها توجه نمی‌کند.
 وی اضافه کرد: همواره توصیه شده است که تمام افراد در هرشرایطی تمام پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند زیرا که بیماری با شدت بالایی درگردش است و باید همه مراقب باشند.
فدایی در این ارتباط که افراد بسیاری به‌علت داشتن عوارض واکسن، برای تزریق دز دوم دچار تردید هستند، گفت: بسیاری از افراد با دریافت دز اول واکسن دچار عوارض خفیف می‌شوند اما اگر با عوارض شدید و مشکلات جسمی و ادامه دار مثل لخته خون و تنگی نفس مواجه شدند با مرکز واکسیناسیون مربوطه و پزشک مراجعه تا راهنمایی لازم را دریافت کنند.  
وی گفت: محموله جدید واکسن به اصفهان رسید و بین ۲ تا ۳ روز آینده تمام خواهد شد.
فدایی ادامه داد: وزارت بهداشت هفته آینده تکلیف نبود واکسن اسپوتنیک و آسترازنکا برای دز دوم را مشخص خواهد کرد.

هم اینک افزون بر سه هزار و ۶۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان به جز کاشان و آران و بیدگل بستری هستند که این رقم بیشترین تعداد از ابتدای شیوع کرونا در این استان است این در حالی است که  فوت ۶۰ بیمار مشکوک و قطعی ابتلا به کرونا در روز گذشته در اصفهان نیز رکورد بیسابقه ای را این جهت ثبت کرد.  

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.