سخنگوی مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان گفت: ۵ نیروگاه بزرگ برق در استان وجود دارد که ۴ هزار و ۲۰۰ مگاوات توانایی تولید دارند و این مقدار در زمان اوج مصرف حدود ۷۵ تا ۸۰ درصد کل مصرف استان است.

نیروگاه‌های استان اصفهان توانایی تولید ۴۲۰۰ مگاوات برق دارند/ بدهی به نیروگاه‌های خصوصی کاهش می‌یابد

به گزارش قدس آنلاین، سعید محسنی در جمع خبرنگاران رسانه‌های جمعی با اشاره به تعداد نیروگاه‌های برق استان اصفهان از نوع خصوصی و میزان تولید آن‌ها اظهار داشت: ۵ نیروگاه بزرگ برق در استان وجود دارد که ۴ هزار و ۲۰۰ مگاوات توانایی تولید دارند و آن را به شبکه تبدیل کنند و این مقدار در زمان اوج مصرف حدود ۷۵ تا ۸۰ درصد کل مصرف استان است.

وی پیرامون بدهی شرکت توزیع برق به بخش خصوصی خاطرنشان کرد: از بین ۵ نیروگاه بزرگ استان اصفهان ۳ عدد از آن‌ها نیروگاه خصوصی است که حدود ۵۰۰ میلیارد تومان است که این میزان پول حدود یک درصد از بدهی را شامل می‌شود و بر اساس سازو کارهایی که در حال انجام است پیش‌بینی می‌شود که این بدهی کمتر شود.

سخنگوی مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان پیرامون سرانجام رساندن طرح‌هایی مثل تبدیل طرح برج تر نیروگاه شهید منتظری به برج خشک گفت: همه نیروگاه‌های این منطقه به این سمت راه یافتند که به جای استفاده از آب تازه از فاضلاب خام برای تامین آب استفاده کنند و در اصفهان به همین منظور تصفیه‌خانه‌ای احداث شده است که بهره‌برداری و آزمایش بر روی آن انجام می‌شود و نیروگاه شهید منتظری از آب غیرتازه شمال شهر استفاده می‌کند و دیگر نیروگاه‌ها نیز مصرف آب آنها محدود است.

وی ادامه داد: مشکل صنعت برق، اقتصاد نامتوازن و بیمار آن  است و قیمت تمام‌شده برق حدود ۳ برابر قیمتی است که عرضه می‌شود و در اولین فرصت با دستیابی به بودجه دیگر ساز و کارها را ارتقا خواهیم داد.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.