فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: اعمال محدودیت‌های تاثیرگذار برای قطع زنجیره ویروس کرونا نیازمند پرهیز از ساده انگاری مردم و حمایت دولت از اصناف و بازاریان است.

حمایت از اصناف برای مشارکت در اجرای محدودیت‌های کرونایی ضروری است

به گزارش قدس آنلاین، سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در سطح استان اظهار داشت: دولت برای ایجاد محدودیت به منظور قطع زنجیره ویروس کرونا باید بسته‌های حمایتی برای بازاریان در نظر بگیرد؛ تعویق سررسید چک‌های بانکی و پرداخت تسهیلات برای جبران خسارت های آن ها می تواند تاثیرگذاری بیشتری در همکاری بازار با مجموعه دولت در زمینه مبارزه با کرونا داشته باشد.

وی گفت: دولت در سال گذشته برای حمایت از بازاریان وعده هایی داد اما محقق نشد که همین امر باعث شد، محدودیت های کرونایی تاثیرگذاری بالایی نداشته باشند.

فرمانده سپاه خوزستان در ادامه به تشریح اقدامات صورت گرفته از سوی بسیج و سپاه خوزستان در راستای مقابله با کرونا پرداخت و اظهار داشت:در اوایل شیوع ویروس کرونا، کادر درمان و مجموعه علوم پزشکی با ویروس ناشناخته ای مواجه بودند که در قدم اول گروه های جهادی و بسیج مانند تمامی بحران ها با تمام ظرفیت، وارد میدان شدند.

وی افزود: نیروهای بسیجی در بخش ضد عفونی معابر اقدام موثری در دستور کار داشتند اما پس از ماه ها با هم افزایی بیشتر طرحی به نام سردار سلیمانی پیش بینی شد که در آن ظرفیت بسیج برای اقدامات تاثیرگذار تر مورد استفاده قرار گرفت.

فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان ادامه داد: یکی از اقدامات موثری که از توسعه ویروس کرونا جلوگیری می کند، پیشگیری است که هزینه ها و تلفات را کاهش می دهد. لذا طرح جامع و علمی شهید سلیمانی نیز در همین رابطه اقدامات مفیدی را برای کمک به کادر درمان و بحث پیشگیری در دستور کار قرار داد.

وی بیان کرد: پس از برنامه ریزی و هماهنگی لازم، قرارگاه استانی و شهرستانی شهید سلیمانی تشکیل و محلات و پایگاه های بسیج در سراسر کشور ساماندهی شدند.

سرتیپ پاسدار شاهوارپور تصریح کرد: در سال گذشته چهار هزار گروه عملیاتی با ۱۱ هزار بسیجی برای پیشگیری و مهار ویروس کرونا وارد میدان شدند.

آموزش یکی از اقدامات موثری بود که در طرح شهید سلیمانی در اولویت قرار گرفت

وی گفت: آموزش یکی از اقدامات موثری بود که در طرح شهید سلیمانی در اولویت قرار گرفت؛ در این طرح از ظرفیت مجموعه بهداشت و درمان و بسیج جامعه پزشکی نیز استفاده شد.

فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان اظهار داشت: از ابتدا نگاه ما نظارتی و حمایتی بود اما به مرور به دلیل درگیری کادر بهداشت و درمان در بیمارستان ها، بخش رهگیری نیز به بسیج سپرده شد و در این بخش پس از شناسایی هر بیمار، مقرر شد از تعداد ۱۰ نفر تست کرونا گرفته شود.

وی ادامه داد: اگرچه کار سخت و طاقت فرسایی بود اما نیروهای بسیج با روحیه جهادی وارد میدان شدند ولی اجرای مطلوب این بخش از کار نیازمند وسایل و امکانات کافی بود که تا اندازه ای هزینه بر بود.

سرتیپ پاسدار شاهوارپور گفت: باتوجه به این شرایط، مجوزهای لازم از فرمانده کل سپاه دریافت شد و تمامی امکانات سپاه استان خوزستان در اختیار این طرح قرار گرفت و در ستاد استانی نیز مصوب شد تا از ظرفیت های سازمان ها و ادارات نیز  برای بخش ترابری طرح شهید سلیمانی استفاده شود.

وی یادآور شد: این بحران ها برای ما مانند میدان جنگ است؛ بخشی از نیروهای بسیجی بر اساس شرایط وارد میدان می شوند اما پس از بهبود نسبی وضعیت، رفته رفته تعداد نیروها نیز کاهش پیدا می‌کند ولی با آغاز پیک جدید، سازماندهی مجدد انجام می شود.  

یکی از مولفه‌های اصلی و برجسته بسیج، قدرت سازماندهی در کوتاهترین زمان است

فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: یکی از مولفه‌های اصلی و برجسته بسیج، قدرت سازماندهی در کوتاهترین زمان است؛ هیچ سازمانی مانند بسیج توانایی سازماندهی نیروهای خود در این زمان کوتاه را ندارد. بسیج متناسب با بحران ها، عملیات های خود را انجام می دهد.

وی افزود: حوزه درمان، تخصصی و ویژه است و مختص پزشکان و نیروهای متخصص است اما با این وجود مجموعه نیروهای مسلح در حد نیاز نیروهای آموزش دیده خود و بسیج جامعه پزشکان را نیز وارد میدان مبارزه با کرونا کرد.

سردار شاهوارپور اظهار داشت : اکنون ظرفیت بیمارستان ها تکمیل و نگران کننده است؛ برخی بیماران در راهروها نگهداری می شوند که در این زمینه نیز بیمارستان های قدیمی اهواز تجهیز و آماده پذیرش بیماران کرونایی می شوند.

وی بیان کرد: در بخش تست و نمونه گیری و واکسن نیز یکی از اقدامات سپاه استان خوزستان در بیشتر شهرستان ها و بخصوص شهرهای کم برخوردار و مناطق حاشیه ای شناسایی افراد بالای ۶۰ سال برای تزریق واکسن بود.

فعالیت ۹ مرکز تجمیعی واکسیناسون در قالب طرح شهید سلیمانی

فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: در شهرستان آبادان  از ظرفیت حسینیه ها برای واکسیناسیون استفاده شده و اکنون ۹ مرکز تجمیعی واکسیناسون دیگر نیز در قالب طرح شهید سلیمانی در سطح استان فعال است.

وی بیان کرد: تمامی سالن های ورزشی سپاه در سطح استان و بیشتر نواحی مقاومت بسیج به مراکز تست‌گیری و تزریق واکسن تبدیل شدند.  یکی از اقدامات دیگر تهیه اتوبوس سیار به همت بسیج جامعه پزشکی و اعزام به محلات حاشیه شهر برای تزریق واکسن است.  

سردار شاهوارپور تصریح کرد: همچنین در بحث تهیه کپسول اکسیژن خانگی و بیمارستانی نیز از ظرفیت خیران استفاده شده است و یکی از اقدامات موثر جابجایی کپسول ها بین خانوارهای نیازمند است.

وی افزود: تعداد بیماران مبتلا به کرونا بالا است و در این زمینه همچنان با کمبود مواجه هستیم لذا از خیران استان تقاضای کمک و حمایت داریم.

فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: همچنین تهیه و توزیع بسته های بهداشتی و معیشتی از دیگر اقدامات مهمی بود که از ابتدا در دستور کار سپاه خوزستان قرار گرفت و در مراحل متعدد این کمک ها جمع آوری و بین مناطق مختلف استان توزیع شد.

مجموعه های بسیج و سپاه امروز در کنار مردم هستند

وی اظهار داشت: تاکنون در هر بخشی که برای کمک به کادر درمان و امید بخشی به جامعه نیاز بوده بسیجیان و پاسداران در خدمت مردم بوده و هستند. مجموعه بسیج و سپاه همواره در کنار مردم بوده و هر جا که مردم  وارد عمل شدند، موفقیت های زیادی حاصل شده است.

سردار شاهوارپور یادآور شد: رهبر معظم انقلاب همواره بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید فراوان دارند اما متاسفانه یکی از مشکلات عمده ما ساده انگاری است. این افراد به خود و سرمایه ملی صدمه وارد می کنند.

فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: اگر ۸۰ درصد مردم دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند، مشکلات کمتر می شود اما رعایت این دستورالعمل ها از سوی مردم در گرو حمایت دولت است.

اکنون ۲۰ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، سه شهرستان نارنجی و چهار شهرستان زرد کرونایی هستند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.