فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: ۱۵ هزار و ۷۹۲ راس دام غیر مجاز امسال با هدف حراست گونه‌های گیاهی در ایام خشکسالی شدید از مراتع این استان خارج شدند.

۱۵ هزار و ۷۹۲ راس دام غیرمجاز از مراتع استان مرکزی خارج شدند

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ «منصور بهزاد نیا»   افزود: این دام‌ها در قالب ۸۶ فقره پرونده دام غیرمجاز از سطح مراتع استان مرکزی خارج شدند.

وی ادامه داد: بیشترین دام غیرمجاز از مراتع شهرستان اراک و زرندیه خارج شدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: بر اساس ماده ۴۳ و ۴۴ مکرر قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع برای این افراد پرونده تشکیل و در مراجع قضایی در حال رسیدگی است.

سرهنگ بهزادنیا چرای بی رویه و غیرمجاز دام در اراضی را از جمله مهمترین عوامل تخریب و از بین رفتن مراتع عنوان کرد و افزود: نیروهای یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی با گشت زنی و استقرار در عرصه های طبیعی با دامدارانی که دارای دام مازاد و فاقد پروانه چرا هستند برخورد و اقدام به اخراج دام‌ها می کنند.

 فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی تاکید کرد: این اداره کل با دامدارانی که زمان ورود و خروج دام ها را به مراتع رعایت نکرده و افرادی که مراتع را به صورت غیرقانونی به دیگران واگذار یا اجاره می‌دهند بر اساس قانون به مراجع قضایی معرفی می‌کند.

سرهنگ بهزاد نیا خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی و برگزاری دوره های ترویجی و آموزشی برای بهره‌برداران این حوزه از جمله اقدامات این اداره کل برای حفظ و احیای منابع طبیعی استان است.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می دهند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.