رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، تکلیف و وظیفه مجموعه بنیاد فرهنگی رضوی را احیای علوم و معارف اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دانست.

وظیفه بنیاد فرهنگی رضوی، احیاء علوم و معارف اهل بیت(ع) است

به گزارش قدس آنلاین، عبدالحمید طالبی در مراسم تکریم مدیرعامل و معارفه سرپرست بنیاد فرهنگی رضوی که در محل این بنیاد برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) عنوان کرد: باید از دو دولت مرد و دو معلم بزرگ شهیدان باهنر و رجایی یاد کنیم و امیدواریم همه ما از این اسوه‌های بزرگ که مرد علم و عمل و ساده زیست و جهادی بودند الگو بگیریم.

وی به مرور بخشی از سخنان مقام معظم رهبری در سال ۷۶ پرداخت و گفت: ایشان به اهتمام آموزش قرآن در مدارس، بها دادن به زبان عربی، اهتمام به مسئله پرورشی، احیای مسائل پرورشی برای رشد دیانت و احیا مسائل ارزشی و عبادی و فرهنگی مدارس، تحول در آموزش پرورش وسند تحول که مهم‌ترین سند تعلیم و تربیت در کشور است، تاکید داشتند.

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی ادامه داد: همچنین به فرموده مقام معظم رهبری «آستان قدس رضوی دارای ظرفیت عظیمی است که می‌تواند در سطح ملی و بین‌المللی تاثیر گذار باشد»؛ با این فرمایشات به اهمیت کار آستان قدس رضوی بیشتر پی می‌بریم که تکلیف ما در سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی نسبت به امور علمی و فرهنگی، جریان‌سازی و تبیین و نشر معارف قرآنی و نبوی و ائمه معصومین(ع) بوده و بیش از سایر سازمان‌ها و نهادهایی است که در ساحت‌های دیگر آستان قدس رضوی مشغول وظیفه هستند.

وی ادامه داد: بیش از ۳۵ سال است که مجموعه بنیاد فرهنگی رضوی توسط مرحوم آیت‌الله طبسی تولیت فقید آستان قدس تاسیس شده است و این مجموعه با نگاه یک ساله و دو ساله راه اندازی نشده بلکه نگاه تمدنی و بلندی داشته و به عنوان خدمت اجتماعی و کادرسازی به فعالیت مشغول است.

این مقام مسئول با بیان اینکه مجموعه‌های علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی از مهدالرضا(ع) گرفته تا دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها در ساحت‌های مختلف آموزشی و پرورشی مشغول به فعالیت هستند، گفت: ما باید با ایجاد تحول، الگویی برای سایر مدارس در سطح کشور باشیم.

به گفته طالبی تغییر در مشهد و به‌ویژه در آستان قدس رضوی کار بسیار دشواری است و از همین رو ما باید با اهداف و سیاست‌هایی که آستان قدس رضوی ابلاغ کرده و با بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول بروز شویم که البته این موضوع یکی از خواسته های جامعه نیز به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه تربیت باید در کنار پرورش باشد، افزود: تربیت و پرورش هر دو باید در کنار هم باشد و نباید نگاه تربیت پررنگ و نگاه پرورشی کم رنگ شود. بنیاد فرهنگی رضوی نیز با پیوند این دو مهم باید با نگاه توسعه‌ای و هدف‌دار در مشهد و مناطق محروم خدمت‌رسانی کند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.