مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: عملیات بهسازی پایانه مرزی دوغارون پایان یافته و این طرح توسعه‌ای آماده بهره‌برداری است.

طرح بهسازی پایانه‌مرزی دوغارون  آماده بهره‌برداری‌ شد

به گزارش قدس آنلاین، ابراهیم نصری افزود: پایانه دوغارون یکی از مهمترین گذرگاههای مرزی کشور در حوزه صادرات و ترانزیت کالا است چنانکه بیشترین میزان از حجم بالای مبادلات تجاری ایران و افغانستان از این گذرگاه رسمی عبور می‌کند.

وی به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر تسهیل مبادلات تجاری و فرهنگی کشور با همسایگان اشاره و بیان کرد: این رهنمود در دستور کار وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری قرار گرفته تا در شرایط تحریم از ظرفیتهای کشورهای همسایه نیز استفاده شود.  

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی ادامه داد: رفت و آمد ناوگان خودروهای سنگین حامل کالاهای صادراتی و ترانزیتی نه تنها با توسعه گذرگاه مرزی دوغارون تسهیل شده بلکه شتاب می‌گیرد.

وی گفت: بر همین اساس سازمان راهداری برای ارتقای سخت‌افزاری و نرم افزاری زیرساختها و اصلاح رویه‌ها در گذرگاه و پایانه مرزی دوغارون، مبلغ هزار میلیارد ریال را در قالب سه مرحله اجرایی کوتاه، میان و بلندمدت سرمایه‌گذاری کرده است.

نصری به آغاز عملیات توسعه و بهسازی پایانه مرزی دوغارون از فروردین ماه امسال اشاره و بیان کرد: هم‌اینک دروازه‌های ورودی و خروجی این گذرگاه مرزی در همین چارچوب از دو خط به هشت خط افزایش یافت.
وی افزود: ۱۰۰ میلیارد ریال برای اجرای این بخش از طرح توسعه و بهسازی گذرگاه مرزی دوغارون هزینه شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی ادامه داد: سرعت بخشیدن به فعالیت ناوگان حمل و نقل بین‌المللی، نتیجه و تاثیر این سرمایه‌گذاری برای هر دو کشور ایران و افغانستان است.

وی گفت: اجرای مرحله کوتاه‌مدت برنامه‌های راهداری در این حوزه برای امسال با اعتباری افزون بر ۵۰ میلیارد ریال خرداد ماه گذشته به پایان رسید،

نصری طرحهای اجرا شده را در این چارچوب شامل بهسازی و ساخت ۴۷ چشمه سرویس بهداشتی، توسعه برجهای نورافکن، افزایش شمار دوربینهای نظارتی و بهسازی بخشهای گوناگون تاسیسات در پایانه مرزی دوغارون برشمرد. 
وی افزود: "بهسازی جاده بین‌المللی دوغارون - اسلام‌قلعه نیز اط برنامه‌های میان‌مدت سازمان راهداری برای این منطقه بود که با افزون بر ۳۵۰ میلیارد ریال هزینه اجرا شده است. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی ادامه داد: عملیات تعریض و روکش آسفالت در مسیر ایست بازرسی پاسگاه انتظامی ۱۷ شهریور تا مرز دوغارون، محوطه‌سازی و آسفالت محوطه چهار هکتاری پایانه مرزی دوغارون، سامانه روشنایی و همچنین نصب نیوجرسی در مسیر پنج کیلومتری جاده ارتباطی تایباد - دوغارون نیز در چارچوب همین مرحله از برنامه‌های سازمان راهداری در حال اجرا است که حداکثر تا پایان مهر ماه آتی به پایان می‌رسد. 
وی گفت: برنامه‌های بلندمدت سازمان راهداری برای ارتقای وضعیت زیرساختها در گذرگاه مرزی دوغارون نیز با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال شامل ساخت سالن مسافری و محوطه‌سازی پیرامون آن است.

نصری افزود: پیگیریهای لازم برای عملیات اجرایی این بخش از برنامه‌های بلندمدت سازمان راهداری در مسیر ارتقای زیرساختهای گذرگاه مرزی دوغارون، در دست انجام است. 

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.