عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بحث واکسیناسیون عمومی در برابر کرونا و کنترل رشد روزانه قیمت ها مهم ترین مطالبات مردم است که مجلس از وزرای دولت انتظار دارد در این حوزه با اولویت بندی گام بردارد.

وزرا نباید دچار روزمرگی شوند/ مردم انتظار ثبات اقتصادی و کنترل قیمتها را دارند

به گزارش قدس آنلاین، علی حدادی درباره انتظارات مجلس از وزرای دولت سیزدهم، بیان کرد: مهم ترین مطالبه ما از وزرای جدید این است که مطابق وعده هایی که به نمایندگان دادند پای مردم بایستند و همراه مردم باشند. همدلی، انسجام و همراهی مجلس و دولت برای تحقق مطالبات مردم یک ضرورت است.

وی افزود: یکی از مهم ترین مطالبات ما بحث مقابله با شیوع گسترده کروناست. چه در بحث تهیه واکسن و چه در بحث برنامه ریزی برای واکسیناسیون عمومی جامعه باید اقدامات عاجلی صورت گیرد و خوشبختانه در چند روز اخیر نیز شاهد ورود چندین محموله واکسن به کشور بودیم.

وی در ادامه اظهار کرد: مسئله بعدی بحث اقتصاد و معیشت مردم است. ما انتظار داریم وزرا بر اساس قول هایی که داده اند در این حوزه گام بردارند. یکی از اصلی ترین مسائل که در جلسات کمیسیون های تخصصی مجلس نیز بر آن تاکید شد بحث اولویت بندی در هر وزارتخانه است. وزرا نباید دچار روزمرگی شوند بلکه باید با اولویت بندی در زمینه حل مشکلات اقتصادی کشور و مردم گام بردارند.

نماینده مردم طالقان، ساوجبلاغ، نظرآباد و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز یکی از مهم ترین دغدغه های مردم افزایش قیمت روزانه کالاهای اساسی است، تصریح کرد: از وزرای اقتصاد، جهاد کشاورزی، صمت، تعاون و نفت که تیم اقتصادی دولت به شمار می روند انتظار می رود با اولویت بندی و اصلاح ساختار اداری در مسیر حل مشکلات کشور گام بردارند، مردم باید نشانه های بهبود وضعیت اقتصادی را در معیشت خود ببینند.

وی در ادامه تاکید کرد: مردم انتظار ثبات اقتصادی و کنترل قیمت ها را در بازار دارند. باید جلوی افزایش افسارگسیخته قیمت ها گرفته شود. همچنین انتظار می رود با تعیین هرچه سریع تر رئیس بانک مرکزی ثبات در قیمت ارز نیز حاصل شود.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی با بیان اینکه وزرای دولت سیزدهم در طول ۴۰  سال گذشته بیشترین آرای اعتماد را از مجلس گرفتند و این امر بار سنگینی بر دوش آنان می گذارد، افزود: مجلس همراه و منسجم با دولت است اما اگر خطا یا قصوری از هریک از وزرا سربزند ما به وظیفه قانونی خود برای دفاع از حقوق مردم عمل خواهیم کرد.

حدادی در پایان گفت: حضور رئیس جمهور یک روز پس از تشکیل کابینه در یکی از روستاهای محروم استان خوزستان پیام خوبی را برای توجه دولت به اقشار محروم جامعه مخابره می کند. از وزرای دولت نیز انتظار می رود در کنار مردم بوده و هر کجایی که نیاز به کمک مجلس در زمینه تقنینی داشته باشند ما آماده کمک به آنان هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.