با بهره‌برداری از پروژه آبرسانی به روستای «مومه‌ای» اسلام آبادغرب، ۳۴۰ خانوار روستایی استان کرمانشاه از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند.

۳۴۰ خانوار روستایی کرمانشاه از آب آشامیدنی برخوردار شدند

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا کاکاوند مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، امروز در آیین افتتاح آبرسانی به روستای مومه‌ای از توابع شهرستان اسلام‌آباد غرب، گفت: با بهره‌برداری از پروژه آبرسانی به روستای مومه‌ای، ۳۴۰ خانوار روستایی این منطقه با ۱۳۶۸ نفر جمعیت از آب آشامیدنی برخوردار شدند.

وی با بیان اینکه برای این پروژه ۱۵ میلیارد ریال هزینه شده، افزود: از این میزان ۱۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات جاری و مابقی از اعتبارات استانی تامین شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، این پروژه از سال ۱۳۹۹ آغاز شد و امسال به بهره‌برداری رسید.

کاکاوند تاکید کرد: برای آبرسانی به این روستا که سال‌ها درگیر مشکل تامین آب بود، چاهی به عمق ۱۵۰ متر حفر و ۱.۳ کیلومتر خط انتقال اجرا شده است.

وی با بیان اینکه آبرسانی به این روستا جزو پروژه‌های تعریف شده شرکت آب و فاضلاب نبود، عنوان کرد: با وجود اینکه اعتبارات چندانی نداشتیم اما کار آبرسانی به روستای مومه‌ای را با جدیت پیگیری کردیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از آبدهی خوبی که چاه حفر شده برای این روستا دارد هم یاد کرد که می‌تواند به تامین آب روستاهای دیگر هم کمک کند و یادآور شد: البته نباید فراموش کنیم درگیر خشکسالی شدیدی هستیم و بجز مصرف شرب به هیچ عنوان نباید برای سایر مصارف از جمله آبیاری مزارع از این چاه استفاده شود.

کاکاوند هشدار داد که اگر با سو مصرف آب این چاه از دست برود، دیگر منبعی برای تامین آب این منطقه نداریم.

وی همچنین به در دست حفاری و تجهیز بودن هشت حلقه چاه در شهرستان اسلام‌آباد غرب اشاره کرد و افزود: بنا داریم امسال تامین آب برای ۶۶ روستای اسلام آباد غرب را از محل همین چاه‌ها انجام دهیم.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.